söndag 29 december 2013

KALSONGSTRUL

Dag 363
I går kväll. Kollade PL-matchen Norwich-Manchester U. Hade en varma ykkönen på stryktipset. Det blev en tvåa. Morsan och farsan kom på besök. Bjöd på glögg och kvällskaffi. Avslutade kvällen framför dumburken. Tröttnade fort på det dåliga utbudet. Gick och lade mig i stället.
I morse. Sov länge. Chiagröt, chiabröd och kaffe. Läste ÖT i sängen. Farsan kom på besök. Med ett kaffepaket i handen. Hade bokat tid till Marstranden Bed & Brekfasts klippotek. Vaimo fixade till farsans nyårsfrilla. Päronskallen tog röda, rostiga med trasiga avloppet till gröna butiken. Fyllde på hotellets mjölk-och glöggförråd. Fortsatte sen till stans biograf. Reserverade två platser till kvällens föreställning av Hundraåringen som klev ut genom fönstret.
Hemma igen. Skulle dra på mig träningskläderna. Shitt! De var dyngsura. Hade glömt att ta in dem från pensionärskuvösen. Letade i stället fram min gamla R90-dräkt. Kortkalsare och en sliten t-pajto. Ut på banan vid ett-snåret. Larsmovägen Maxi låg framför fötterna. Kutade iväg. Shitt. Efter hundra meter. Kalsipperna hade rasat ner till knäna. Drog upp dem. Samma visa. Voi skåånis. Jag hade för stora kalsonger! Drog upp dem ända till kainalona. Spände snöret på R90-byxorna. Funkade faktiskt, naa-leiss. Vinden i ryggen längs Larsmovägen. Pressade mig lite extra. Höll Berlin-fart, 5 min/km. Kändes riktigt bra. Och kalsongerna hölls uppe, naa-leiss. Svängde in på Marstranden. Rätt nöjd.
Vaimo hade under tiden fixat käk. Duschade och åt med god aptit. Loggade mina kilometrar. Åhå! Jag har bara knappt tolv kilometer kvar att löpa. I morgon får jag bara springa 1,1 km! Får och får. Jag får väl springa hur långt jag vill. Men tanken är att jag på nyårsafton skall kuta Larsmo Classic, 10,6 km. Och komma i mål vid Fitness på prick tre-tusen-sex-hunda-femti.
Efter käket bänkade jag mig framför dagens viktigaste PL-match, Newcastle-Arsenal. Kanonjärerna vann med uddamålet. Och får fira New Years Eve som serieledare, Top of the League! Kanon!
Nu skall jag och vaimo på söndags-bio. Och. Om filmen bara är hälften så bra som boken så får vi nog se en kanon-rulle. Såheså.

PS
Mitt stryktips sket sig rejält, förstås. 

Saldo: 11,5 km

Totalt: 3 638,3 km

Mål: + 8,3 km

Kanon: Top of the League.

Kalkon: Kalsipp-strulet

Inga kommentarer: