onsdag 18 december 2013

JOBBIGT PÅ MATTAN

Dag 352
I går kväll. Försökte göra havtornskräm. Blev till soppa. Men. Smaken var det inget större fel på. Borde funka bra ihop med helmigröt. Drack kvällskaffi med vaimo. Och bjöd den hulda på soppan. Hon överlevde. Men var inte speciellt impad. Sen kollade jag med ett halvt öga på Timell och hans pyntgäng. Voi huh, huh! Tänk om jag skulle vara tvungen att spika ihop en träbock. Och sen klä in den med grankvistar. Skulle sen kolla på en ny engelsk kriminalare. Men somnade. Vaknade. Ringde tvåan. Kollade ankomsttiden. Påminde om kuriruppdraget. Ta inte portionsvarianten! Det är lugnt farsan! Nati, nati!
Onsdag. Tre dagar till jullov. Skippade morgongröten. Off till jobbet med gula. Kaj A bakom ratten. Började dagen med att göra de sista (?) korrigeringarna på mellanbetygen. Värmde gröt i ettans mikro som jag släpat till rektorsexpeditionen. Käkade sen den skippade morgongröten vid skrivbordet. Sen betalade jag flyget och inkvarteringen under GöteborgsVarvet. Kostade skjortan. Trots att jag valt ett vandrarhem i stället för hotell. Förlåt vaimo! Höll ett par lektioner. Käkade lax till skollunch. Gott! Fortsatte dagen med mera kontorsarbete. Tog gula hem. Janne S bakom ratten. Med tomteluva. Najs! Janne hade frågat chefen för gula bussarna om han kunde få ha på sig hela tomtemunderingen. Men fått tummen ner. Synd! Jag tycker att Janne är en jättekul typ. Och. Tomtar bakom ratten skulle säkert innebära ett rejält uppsving för kollektivtrafiken. Såheså!
Hämtade träningsväskan från Marstranden. Tog ett par smörgare i handen. Och traskade iväg till Fitness. Kollade att bastun var på. Och klev upp på mattan. Kändes tungt. Vilket det aldrig brukar göra på mattan. Beslöt mig för att springa riktigt sävligt, 10 km/h. Först efter nästan åtta kilometers löpning började det kännas bättre. Och kunde öka farten rejält under den avslutande sträckan. Fick ihop elva och en halv. Det betyder att jag nu bara ligger en futtig mil på minus! Najs! Avslutade passet med lite benpendlingar och armpressar. Sen satt jag och röjkte för mig själv i bastun. En god stund.
Traskade hemåt igen. Kom in i lägenheten. Vaimo låg och sov. Jag ställde mig vid spisen och gjorde helmigröt åt oss. Bjöd sen på helmigröt med iskall havtornssoppa. Tycker du faktiskt att det här är gott, utbrast den hulda. Ja, för tusan. Gröten är ju skitgod och havtornssoppan är helt okej. Lite sur kanske. Men WTF! Jag är ju ingen Mat-Tina.
Efter maten traskade vaimo och jag över till grannhuset. Pehr och Gun-May L hade bjudit in alla på Marstranden till en glöggafton. Familjärt och gemytligt. Gillar verkligen mina grannar.
Senare i kväll/natt skall jag åka till Vasa för att hämta tvåan och hans vän från flyget. Om allt går som det ska, landar svärje-planet tjugo före ett. Räknar med att komma i säng tidigast vid tre-snåret. Shitt! Det blir nog jobbigt att stiga upp klockan fem. Men. Som man bäddar får man ligga. Såheså.

Saldo: 11,5 km

Totalt: 3 510,0 km

Mål: -10,0 km

Kanon: Janne S

Kalkon: Tungt på mattan.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hoppas Ingo du söker upp anonym kommentator..
Trogen läsare -G- från Vörå :))