måndag 4 mars 2013

VILODAG 8

Dag 63
Tillbaks på jobbet idag. Kände mig inte speciellt utvilad då väckarklockan skrällde klockan 5. Käkade och kollade väderleken. Kallt ute, ca -16. Gårdagens urladdning kändes i hela kroppen. Jag får nog passa på och tacka Bjarne H ordentligt för att han drog mig ur min bekvämlighetszon. Jag har tyvärr en tendens att inte ta i ordentligt då jag springer ensam. Springer därför ofta i bekvämlighetsfart. Hur som helst. Helt okej med vilodag i dag.
På jobbet sig likt. Eleverna, trötta och uppspelta efter lovet. Lärarnas sinnesstämning vågar jag inte uttala mig om. Kan bara gissa. Hur som helst. Dagen flöt på. Bildkonst, modersmål och historia. Avslutade med elevvårdsmöte. Snart måste jag ta itu med planeringen inför nästa läsår. Känns lite jobbigt, men det brukar lösa sig, tavalla tai toisella.
Efter skolan. Hem med buss. Hemma vid fyratiden. Ställde mig vid spisen. Stekte lövbiffar med grönpepparsås. Käkade. Avrundade med en rejäl pannkaksbit. Tog en tupplur efter maten. Måste töja på benen i kväll. Måste gå och lägga mig i tid. I morgon skall jag ut på banan igen. Bara en lätt morgonlänk då och på onsdag. På torsdag är det igen tävlingsdax. Då skall jag vara på topp igen.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 680,6 km

Mål: + 50,6 km

Kanon: Jag är absolut ingen kock, men middagen blev riktigt lyckad denna gång.

Kalkon: Vet att pannkakslasset kommer att återspeglas i badrumsvågens display.

Inga kommentarer: