fredag 22 mars 2013

INOMHUSBACKE

Dag 81
Kylan fortsätter. Cyklade i minus 17 grader till busstation. Ingen morgonlänk idag. I stället skulle jag försöka klämma in backintervaller på löpmatta i mitt fredagsschema. Lite fusk. Javisst, men är så förtvivlat trött på att springa i kyla.
Fredagsfeelis på jobbet. Rätt lugnt ändå faktiskt. Ända tills Monica L-L kom inrusande i rektorsexpeditionen med andan i halsgropen.
- Pia fyller ju jämt idag!
- Va?
- Ja, alltså Pia fyller jämt idag, upprepade Monica.
Voi raatis, raati. Jag visste ju förstås via FB att vår köksa fyllde idag, men kunde aldrig ana att det handlade om jämna år. Till saken hör att det vimlar av jämna jubilarer i skolan just nu. Farfar i skolan firade vi i måndags, i övermorgon skall vi på kalas och nästa vecka fortsätter vi på samma tema. Det verkar som om merparten av mina medarbetare är midsommarbarn! Nåja, jag fick göra det bästa av situationen. Grattade Pia, skyllde på min höga ålder och tilltagande alzheimer.
Efter skolan var det full rulle som gällde. Från busstationen till Optima. Hämtade fruns Golf från en verkstaden. Växellådan hade pajat. Sen till Posten efter två dörrar till vårt badrumsskåp. Fortsatte till Tellus. Drog in tre mobila läktare till kvällens match. Därefter raka vägen till Fitness. Backintervaller. Sprang tolv stycken en-minuters intervaller (14-15 km/h) med fyra procents lutning på mattan. Rätt tufft faktiskt. Avslutade med att testa hur snabbt 16 km/h känns. Orkade ungefär 400 meter. Sen gav jag upp. Fattar inte hur någon kan springa ett helt maratonlopp i den farten!
Kvällen fortsätter nu i fotbollens tecken, Jaro-SJK. Jag skall jobba som ordningsvakt eller speaker. Vi får se. I morgon skall jag ut med Henry M klockan 7:30. Sen ska jag på en före detta kollegas begravning.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 863,3 km

Mål: + 53,3 km

Kanon: Backintervallerna kändes riktigt bra.

Kalkon: Missade att Pia fyllde jämt.

Inga kommentarer: