onsdag 20 mars 2013

VÅRDAGJÄMNING

Dag 79
I går kväll. Trött så in i Norden. Gick och la mig direkt efter trerättersmiddagen i Halv-åtta-hos-mej. Älskar programmet. Läste lite. "Berlin 42195 m" av Halmstadskillen Kegg. Väldigt intressant bok. Kanske mest för att jag skall springa där i höst. Somnade ändå efter bara ett par sidor. Zzzzz!
Vaknade i vanlig ordning ett par minuter innan min väckarklocka skulle utföra sitt uppdrag. Käkade banan. Läste ÖT. Kollade utetemperaturen. Fortfarande kallt! Drog på mig löparkläderna. Joggade iväg mot busstationen. Blåste. Var osäker på varifrån. Nordost? Shitt pommfritt! Jag skulle ju stiga av bussen vid S-market i Holm och sen springa norrut.  Gjorde i alla fall som planerat och klev av, ca 12 km från jobbet. Fortsatte längs isiga cykelvägar. Det blåste verkligen från nordost. Svinkallt! Åh varför kan jag inte få slippa denna obarmhärtiga kyla. I dag är det ju vårdagjämning! Då skall man ju mötas av fågelkvitter, takdropp och asfalt. Inte detta! Humöret sjönk. Farten likaså. Svängde in på skolgården halv åtta. Faktiskt ganska trött.
Fortsatte dagen med modde, rella och matte, varvat med skrivbordsarbete i rektorsexpeditionen. Passade också på att slinka in i köket för att få recepetet till det goda brödet. Det fick jag. Hinner tyvärr inte baka något före veckoslutet, men då skall det minsann bli andra bullar.
Kvällen har jag vikt för diverse uppköp till föräldragruppens vårmöte i morgon kväll. Sen ska jag på gubbjumppa, naturligtvis!

Saldo: 13,0 km

Totalt: 845,1 km

Mål: + 55,1 km

Kanon: Berlin 42 195 m

Kalkon: Nordostan

Inga kommentarer: