fredag 1 mars 2013

REHAB

Dag 60
Femte och sista sportlovsdagen. Sov jättedåligt i natt. Vet inte riktigt varför, men kudden var ovanligt skarp och sängen var plötsligt väldigt obekväm. Snurrade runt som en jojo i sänghalmen. Slumrade väl in någon gång på morgonkvisten. Vaknade och steg upp vid halvsjutiden. Käkade ett par Reissumies (rågbrödsmackor) som jag sköljde ner med två muggar Oboj. Kände hur livsandarna återvände.
Efter gårdagens tuffa dubbelpass med backintervaller så var det dags för lite rehablöpning. Off till Fitness. Hängde på dörren fem i åtta. Milla J öppnade förstås prick. Upp på mattan och en timmes sakta löpning. Mitt nya pulsbälte verkade funka ypperligt. Visade att pulsen låg stadigt på 126-130. Med andra ord helt normalt. Stretchade efteråt. Göta petter vad jag var styv. Sen hem.
Då jag klev in i lägenheten så satt vaimo med sitt älskade moriskaffi. I dag hade jag ju lovat henne en Vasakeikka. Smög ner simppare och en handduk i en väska. Planerade att fortsätta rehaben i Tropiclandias bubbelpoler. Hoppades att det skulle vara okej för henne. Hon vet ju att jag närmast hatar att gå i affärer. Ifall de inte säljer sportkläder förstås. Dessutom är jag ett dåligt smakråd. Prislappen får avgöra vilket plagg/grej det blir. Vid 11-tiden rattade vi iväg mot Vasa. Vis av min senaste keikka dit (i måndags) så planerade jag att köra mycket laglydigt.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 644,6 km

Totalt: + 44,6 km

Kanon: Nya pulsbältet

Kalkon: Nattsömnen

Inga kommentarer: