tisdag 5 mars 2013

TISDAGSINVÄGNING

Dag 64
Tisdagsinvägning. De ilsket röda siffrorna på badrumsvågens display är baske mig ditmålade! Sjuttiotvå-komma-fyra! Ingen som helst förändring sen nyårsdagen. Betyder i praktiken att jag käkar i samma takt som jag springer. Sexhundraåttioåtta-komma-åtta kilometer har jag alltså stoppat i mig i år. Nåja. He e så tå, som min goda vän Lasse M, brukar säga. 
Lätt morgonlänk på agendan. Bytte om färdigt hemma. Off till Bosund och ut på byvägarna 6:35. Bra väder. Lämnade bort pannlampan för första gången i år. Najs! Benen kändes pigga. Tog det lugnt ändå. Pulsen strax under 130. Ville spara krafter till torsdagens sjätte deltävling i HOP-HAB Cup. Planerar då att kapa min rekordtid 44:48 lite till. Blir svårt, men inte omöjligt. Tillbaka på rektorsexpeditionen kvart före åtta. Käkade havregrynsgröt. Redo för en ny arbetsdag. 
Efter jobbet. Hem med fyrans buss. I kväll skall jag till ett plejs som heter Gourmet Garaget. Larsmo kommun har gäster från Klaebu i Norge. Tillsammans med mina rektorskollegor skall vi försöka vara sociala med norrmännen. Hoppas det inte blir för mycket prat om skidåkning! Hoppas att jag inte stoppar i mig för mycket gourmetkäk.
 
Saldo: 8,2 km
 
Totalt: 688,8 km
 
Mål: + 48,8 km
 
Kanon: Skön morgonlänk
 
Kalkon: Att jag inte lyckas trolla bort ynka 2,5 kg. Fast ja sko sta på hövo!

Inga kommentarer: