tisdag 12 mars 2013

BESVIKELSEN

Dag 71
Tisdag. Vilodag. Invägningsdag. Spänningen olidlig. Hade faktiskt noterat 69,6 efter långlänken i söndags. Så förväntningarna var rätt höga. Upp på badrumsvägen i bara kalsipperna. Sjuttioen-komma-sex. Voi skåni. Testade på nytt. Samma trista siffror grinade mig på nytt i ögonen. Visserligen min bästa tisdagsnotering i år, men långtifrån vad jag hade förväntat mig. Letade syndabockar. Två grillkorvar vid Bosundvarvet i går kväll. Två stora lass lapskojs till skollunch. Där hade jag mitt huvudspår. Sen var det ju förstås också lådan med "Äidin Suklaapallot". Väl undangömd i min skrivbordslåda. Voi raatis, raati. He vaar int ti naa!
Öppet hus på jobbet idag. Jag hade fyra pensionärer med mig klassen. Religion. Den heliga skrift. Ställde frågor och förklarade. Hoppades att jag inte skulle göra bort mig. Ingen fara. Eleverna skötte sig exemplariskt, jag var koncenterad och åhörarna verkade mycket nöjda.
Efter jobbet. Hem lite tidigare. Tvungen att utföra ett par stadsärenden. Handlade. Passade på att sticka in till Sportia Mattsson för att kolla in vårens skonyheter. Ögonen fastnade på ett par Asics Racer. Gula och lätta, 215 g. Snackade lite med Stefan B och Benita S. Den senare på skouppköp. Svårt att välja bland skönheterna. Fefa (Stefan) passade på att tipsa mig om en danska som skall springa 366 marathonlopp på ett år. Snacka om att min utmaning vägde lätt. Hon heter Annette Fredskov och hennes projekt startade i juli 2012. Detta i samband med att hon fått diagnosen multipel skleros, MS! Tror bestämt att jag skall börja följa hennes blogg också. Verkar sådär lagom galet!
Fixade sen lite käk åt Hannes och tog en tupplur före kvällens styrelsemöte med Liga-Jaro. Det behövdes verkligen. I morgon blir det en lätt morgonlänk. Sen på torsdag är det äntligen tävlingsdax. Nu gäller det bara att börja tagga till ordentligt.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 766,2 km

Mål: + 56,2 km

Kanon: Annette Fredskov

Kalkon: Viktminskningen var långt ifrån vad jag förväntat mig.

3 kommentarer:

Markus Segervall sa...

Man går ju ner nästan 1kg per timme löpning pga vätskeförlust och vikten kommer tillbaka sen efter ett antal timmar när man druckit och ätit. Försök väga dig före och efter nästa långlänk. Allt beror ju förstås på hur hög puls man har samt hur mycket man dricket under länken.

INGO sa...

Hej Markus! Jo, så är det naturligtvis. Jag vill gärna komma under 70, men det verkar vara stört omöjligt.
Lycka till med löpningen!
Ingo

Cias1975 sa...

Jag kämpar med samma problem...! Jag har en målvikt, men fy vad svårt det är att hålla det så att det inte flyger iväg.