fredag 15 mars 2013

PÅ RESA

Dag 74
Gick å lade mig med ett leende på läpparna i går kväll. Rekordet värmde. Men framför allt sättet jag genomförde tävlingen. Bara jag får asfalt under dojorna skall jag nog springa ännu fortare. Fick igår dessutom veta att Bastucupen startar den 23.4. Det skall bli skitkul! Funderar lite på att anmäla mig till Helsinki City Run den 4.5, men har inte bestämt mig ännu. Skulle iaf vara kul att se var man står i ett halvmarathon.
I morse. Fortfarande svinkallt. Kutade den sedvanliga morgonlänken i Bosund. Tävlingsfarten från i går satt kvar i benen. Kände mig stark. Tröttnade lite på slutet, men tröstades av en alldeles underbar morgonsol då jag svängde in på skolgården. Slängde sen mina svettiga löparkläder i skolans tvättmaskin. Torkade kläderna på ett kick i torkskåpet. Vilka fenomenala uppfinningar! På eftermiddagen skall jag ju åka med kollegorna till Tammerfors. De vill knappast dela tågkupé med mina svettiga paltor. I kväll blir det en gemensam middag. Sen i morgon bitti blir det morgonlänk före hotellfrukosten. Hoppas hotellvärden förstår att det är gröt som gäller då!

Saldo: 8,2 km

Totalt: 792,4 km

Mål: + 52,4 km

Kanon: Morgonsolen

Kalkon: Kylan

2 kommentarer:

Mari sa...

Du har iaf en som kommer o hejjar om du springer HCR!!! :)

INGO sa...

Tackar på förhand Mari! :-)