söndag 10 mars 2013

HEARTBREAK HOTEL

Dag 69
Tittade på Sveriges mello i går kväll. Fel låt vann! Varför ska Ukraina rösta fram Sveriges bidrag? Helknäppt. Hur som haver. Killen från Sundsvall är ändå en vinnare i mina ögon....och öron. Såheså!
Det stod långlänk på söndagsmenyn. Laddade med gröt, Chiafrön, kaffe och en morotssemla. Slappade sen lite framför dumburken. Hällde i mig en geldrink och fyllde tre flaskor med hallonsaft. Ut på banan. Svinkallt. In igen. På med en extra tröja. Ut igen. Knoppen frös. In igen. På med en extra mössa. Sen iväg. Siktade på att hålla 5:42 min/km. Tre depåstopp inplanerade. Första efter sex km. Drack hallonsaft. Iskall. Voi skååni! Jag borde ha värmt den. Tuu leit! Checkade farten, 5:33. Bra. Slog en drill. Spridda skurar. En del hamnade på Icebugsen. Fortsatte ut mot Strandis. Rejäl motvind på Larsmovägen. Andra depåstoppet efter 11. Tömde en geldrink och sörplade lite hallonsaft on the rocks. Perhana! Farten nu nere i 5:29. Najs! Kämpade mig vidare i motvinden. Tredje och sista stoppet efter 16. Geldrink nr 3 och en skvätt hallonsorbet. Nu nere i 5:26. Gasade på de sista kilometrarna och kapade ytterligare tre sekunder. Nott bädd ätt ååll!
Hemma strax före ett. Innan jag kröp in i duschen kollade jag mina tånaglar. Ingen vacker syn precis. Två blåa, en gul, en saknades och en hade det börjat blöda under. Inget att göra åt. Antar att det är rätt normalt i löparkretsar.
I dag bestämde jag mig för att göra en liten korrigering i min träningplanering. Jag flyttar min vilodag från måndag till tisdag. I stället lägger jag in en återhämtande morgonlänk på måndagarna. Så får det bli.

Saldo: 21,5 km

Totalt: 758,2 km

Mål: + 68,2 km

Kanon: Jag är rätt nöjd med kilometerfarten, 5:23.

Kalkon: Att jag glömde värma hallonsaften och att Yohio inte vann svenska mellon.

Inga kommentarer: