tisdag 16 april 2013

YES!

Dag 106
"First we take Manhattan then we take Berlin" sjunger Leonard Cohen. Det stämmer nästan in på mig. Fast tvärtom. Efter en orolig natt i sänghalmen har jag äntligen fattat beslutet att springa både i Berlin och NY. Galet? Javisst! Men sån är jag. Kan inte tänka mig att sitta i Jeppis den 3 november och veta att jag i stället kunde stå ute på Verrazanobon*. O hemska tanke!
Beslutet att delta i båda loppen tog jag på känsla. Ivrigt påhejad av mina FB-vänner. Tack för era uppmuntrande kommentarer! Nu skall jag bara se till att fixa anmälningen och stålarna till NY. Vaimo och jag tittade idag på hotellutbudet. Det lutar väl åt ett kärt återbesök till hotel Newton på Broadway. Inte det finaste hotellet i staterna. Men det får duga. Dyrt lär hela kalaset ändå bli. Men jag säger som farsan, "vi får ta av rågan". På något vis skall det lyckas. Men. Det blir nog inga bilköp i sommar, heller. Och inga nöt-inre-fileer på grillen. Det brukar vi iofs heller aldrig ha! I stället. Atrilli, spenatplättar, makaroner och havregrynsgröt. Hoppas innerligt att våra tre skrotbilar inte ger upp.
Bortsett från alla tankar så har jag haft en helt vanlig tisdag. Invägning klockan 6. Vågen på 72,2 kg. Som förr. Till jobbet. Sprang till busstationen. Sen ut på morgonlänk. Vårens första utan handskar. Najs! Benen kändes pigga. I huvudet malde NY-resan, förstås. Men också de skräckbilder jag sett på TV i går kväll. Två bomber hade detonerat vid målet för Boston Martahon. Tre döda och flera allvarligt skadade. Det kan väl ändå inte inträffa i NY också? Eller kan det? Hur som helst. Sprang ihop en mil. Avslutade passet med lite styrketräning, situps och armpressar.
Efter skolan hade jag bokat tid hos Sune E, min hovmassör. Sune gav mig som vanligt valuta för hela pengen. Maken till hårda nypor får man nog leta efter. Men nu känns benen riktigt najsa. Och jag är taggad till tusen. "First we take Berlin then we take Manhattan".

* Startplatsen för ING NYCM

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 134,5 km

Mål: + 74,5 km

Kanon: Att jag fattat rätt beslut.

Kalkon: Det blev ett dyrt beslut.

Inga kommentarer: