måndag 15 april 2013

HUR GÖR JAG NU?

Dag 105
Måndag. Vilodag. Mitt i prick! Gårdagens grillning längs Jakob halvan kändes rejält i rumpan och vaderna. Men. Bra att få ett kvitto på att formen är hyfsad. Om knappt tre veckor (4.5) deltar jag i HCR. Tävlingen har lockat ett stort startfält, drygt 17 500 deltagare. En av dessa är Jonas H, fotbollskille och nybliven pappa. Träffade honom häromdagen. Vi enades om att springa tillsammans. Lovade "dra" honom till en sluttid kring 1:40. Borde vara fullt möjligt. Jonas är ung och vältränad. Jag igen är envis som synden. :-) 
Off till jobbet. Lång arbetsdag som avslutades med två möten. Hemma först klockan 17. Kollade min mailbox. Ett mail från Springtime Travel! Verkade intressant. Läste. WTF! Hoppsan! Springtime erbjöd mig en startplats i New York Marathon, redan i november 2013! Det var en minsann en överraskning! Nästa år har jag ju en garanterad startplats på Verrazanobron. Kunde aldrig tro att jag skulle få en plats i år också. Har därför anmält mig till Berlin Marathon i höst. Ur mailet framgick det vidare att Springtime vill ha besked av mig inom april. Hur gör jag nu?  Skall jag delta både i Berlin och New York i höst? Eller. Skall jag spara NY till nästa år? Eller. Skall jag helt skippa Berlin i höst? Eller. En massa frågor snurrade i min skalle.
Hann ännu med ett möte på kvällen, FF Jaro Juniors styrelsemöte. Försökte koncentrera på agendan. Svårt. Mailet från Springtime fortsatte att gnaga. Shitt! Varför har jag så svårt att bestämma mig. Tack vare min utmaning kommer jag antagligen att vara i kanonform hela hösten. Synd att inte utnyttja den i så fall! Men. Att resa till både Berlin och NY kostar. Kostar en massa klöver. Har jag verkligen råd?
Efter styrelsemötet. I TV-soffan. Frågorna fortsatte att mala. Å ena sidan, å andra sidan! Till slut. Gav upp. Skall sova på saken. Hoppas jag är klokare i morgon!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 124,5 km

Mål: + 74,5 km

Kanon: Erbjudandet från Springtime

Kalkon: Att jag inte vet vad jag skall göra.

4 kommentarer:

Kirsi Siegfrids sa...

Du gör båda...det är min spontana känsla...om de inte är för himla tätt på varandra! Jag menar så att du hinner ladda mellan loppen! Lite dyrt blir det kanske...men du har väl födlare någon gång under året så om vi alla som tittar på din blogg bidrar med 20 eller 40 eller 50 euro per skalle så kommer du väl iväg! Trudelutt

INGO sa...

Tack Kirsi. Du är verkligen snäll. :-)

Benny sa...

Skulle definitivt satsa åtminstone på New York. Det är ju vanligtvis jättelång väntetid dit, om man inte kvalar in på en tid under 2:45 förstås...

INGO sa...

Jo, så tänker jag också. Men nu har jag ju en startplats i NY 2014 och så har jag betalat flygresan till Berlin. Voi göta petter vad det här blev svårt! :-)