tisdag 9 april 2013

ETT-TUSEN-SEXTIOÅTTA BESÖK

Dag 99
I går kväll. Chillade med vaimo i pensionärskuvösen. Gjorde i princip nada. Kollade fejan. Kollade bloggstatistik. Chockad! Mitt nittioåttonde inlägg lockade massor av läsare till bloggen. Massor av uppmuntrande kommentarer på FB. Glad. Stolt. Tacksam. Samtidigt lite skrämd. Etttusensextioåtta besökare! Fantastiskt! Men. Hur skall jag kunna följa upp detta? Även om jag är en klantskalle så springer jag ju inte omkring med pissflaskor i fickorna varje dag! Knappast lika kul att läsa om mina löprundor. Ibland händer det ju faktiskt inte så mycket. Tänkte också på vad mina närmaste tycker om mitt klantande. Skäms de för mig? Trean gör det definitivt. Vaimo lite grann. Vad tycker morsan och farsgubben? Tankarna malde i mig. Ända tills Helge Skoog i Halvåttahosmej tog över min hemma-slappar-kväll.
Vaknade fyra-fyrtiofem i morse. Min kropp har äntligen övergått till sommartid. Sedvanlig tisdagsinvägning. Sjuttiotvå komma fyra. Precis som på nyårsdagen. Jag får nog snart ge upp min kamp om att komma under sjuttio. Hjälps inte. He e så tå. På med löparkläderna och iväg till jobbet. Jättekallt ute. Nästan ännu kallare i vaimos Golf. Frös hela vägen till jobbet. Drog därför på mig en extra tröja, en extra mössa och tjockare vantar då jag kom fram. Skulle morgonspringa. Ut på banan prick sex. Sprang den normala Bosundrundan. Plussade på ett par kilometer för att få ihop en tisdagsmil.Efteråt. Chiagröt. Kaffe och prickigkorvmackor. Höll sen en mattelektion. Fortsatte med rektorsmöte. Sen fler lektioner och skrivbordsarbete. Skall avsluta dagen i förskolan. Överföringsmöte med dagmammor och förskollärare. Lär bli sent innan jag får slänga upp fötterna på TV-soffan.
I morgon bitti skall jag besöka Doktor P. Då får jag kanske provsvaren från labbesöket i går. Undrar om systrarna hittat brödsmulor eller svartpeppar i mitt pissprov? :-)

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1060,4 km

Mål: + 70,4 km

Kanon: Antalet bloggbesökare i går.

Kalkon: Nervös inför mötet med Dr P.

Inga kommentarer: