fredag 26 april 2013

RHODOS-78

Dag 116
I går kväll efter backintervallerna. Trött. Trött så in i norden. Pedade i alla fall iväg för att hälsa på mamm och papp på Trädgårdsgatan. Satt en stund hos dem. Sen hem. Lagom till halvåttahosmej. Lade mig bekvämt på soffan. Fyra, eller var det fem kuddar som nackstöd. Hann se reklamen. Sen somnade jag. Vaimo väcke mig vid niosnåret. Tror jag. Sa att kvällskaffet väntade. Jag noterade informationen. Fortsatte sova. Klockan elva slet jag av mig träningsdräkten och stupade i säng.
Vaknade rätt utvilad i morse. Benen var ändå fortfarande trötta. Skönt med en extra löpfri dag! Off till jobbet. Hungrig som en varg. Käkade en stor portion chiagröt och två mackor som jag svepte ner med  kaffe ur min snusmumriksmugg, en gåva från mina kollegor. Redo för en ny arbetsdag. Den varvades med lektioner, kontorsarbete och medarbetarsamtal. Dessutom lite polisarbete. Vi har i skolan en eller flera elever som sportar med att pinka på golvet i stället för i toalettstolen. Vår städerska, jag och mina kollegor har ett fasligt sjå att torka upp efter förövaren. Polisarbetet går trögt. Ännu har jag inte lyckats binda någon till brottet, men jag har mina misstankar. Kanske jag måste göra som min vän Harry Hole och gillra en fälla. Hur nu den skulle se ut? Efter jobbet skyndade jag mig till Jarokansliet. Möte med Niklas S och Kenneth M. Totokonserten på tapeten. Det lär bli en hurja tillställning. Vi behöver nog få en hel del hjälp av Jaros juniorföräldrar för att ro projektet i hamn. Efter mötet slank jag in till Prisma. Köpte ett födelsedagskort åt treans flickvän, min sånakuno, som fyller 18 i dag. De unga tu skall på söndag åka till Turkiet för att skaffa sig klädsamma solbrännor. Precis som jag själv gjorde för 35 år sen. Direkt efter studenten. Hade iofs ingen flickvän på den tiden så jag reste i stället med Dankke L, en klasskompis och mycket god vän. Morsan har senare berättat för mig att jag saknade en riktig resväska. I stället packade jag ner mina attiraljer i en megastor dragspelväska. Fattar inte hur jag orkade släpa på det åbäket! Och att den höll! Utan att avslöja för mycket om resan så minns jag att den blev en riktig höjdare. Vi solade, badade, käkade meloner (för att det var det billigaste vi kunde hitta i matväg) och hålligångade på Rhodos. Dankke brände sin näsa. Den blev grön! Jag brände både fejs och rygg. Röd som kräfta. Ömsade skinn och såg ut som ett fläckigt monster. I blåfärgade solglasögon och nahkatakki. Livet lekte. 
Hemma igen. Fixade käk åt vaimo och trean. I morgon står det långpass på agendan. Har ett nytt upplägg på gång. Så här ser min plan ut. Halv åtta springer jag med Henry M och Tony S längs Larsmovägen, ca 14 km. Sen fortsätter med Bjarne H och hans gäng ut mot Fäboda. Om allt går som planerat så borde jag få ihop nästan tre mil på en dag. Det låter bra i teorin, men få se om jag fixar det i praktiken?

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 235,8 km

Mål: + 65,8 km

Kanon: Min sånakuno blir myndig. Grattis Joanna!

Kalkon: Fastnade i tullen på väg hem från Rhodos, mera avslöjar jag inte här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

halloj har nyligen hittat till din blogg .helt bra läsning! nu undrar jag ,springer du varje dag eller om du springer typ 20 en dag så räknas det som 10 + 10 på två dar? och hur gör du om du blir sjuk? H. Sonja

INGO sa...

Tack! Ibland springer jag 10, ibland 20 och ibland vilar jag. Huvudsaken är att jag den 31.12.2013 har samlat ihop. 365 mil.

Danke sa...

Ha ha, the sensational Nivea-boys made the Disco den kvällen. Ända kvällen vi orkade vaka till öppningsdags.