lördag 13 april 2013

VAIMOS VÄGRAN

Dag 103
Lördag. Ut med HOP-HAB Team halv åtta. Plus en grad och svag nordöstlig vind. Helt okej. Träffade Henry M och Tony S vid Kristallen. De var mitt inne i en livlig diskussion om vår flyktingpolitik, tror jag. Märkte knappt att jag joinade. Lite längre fram mötte vi Bo L. Han kom springande i ett par neongröna dojor. Lyste som en julgran. Jag slog följe med Bo. I stället för flyktingpolitik diskuterade vi dojor och löpning. "Politikerna" svängde av in mot stan vid Svedjenabbakorsningen. Bo och jag fortsatte en bit till. Då vi närmade oss centrum skildes även vi åt. Bo skulle springa ännu längre. Innan vi skiljdes beslöt vi iaf att springa Jakob halvan tillsammans i morgon bitti. Jag fortsatte hemåt. Rätt nöjd, men fortfarande ganska sliten.
Efteråt. Calle B och jag skulle fota Jaros juniorlag i gymnasiets matsal. Shootingen gick bra. Bara en spelare som inte ville vara med på bild. Sen. Vaimo och jag var ensamma hemma. Trean på match i Vasa. Fixade käk. Pasta Bolognese. Vaimo tvättade och städade. Yhtäkkiä! En tanke utformades i min skalle. Hur skulle det vara om jag bjöd in en gästskribent till min blogg, typ vaimo? Hon skulle då få skriva om hur hon upplever sin vardag tillsammans med en springande gubbe. Alltså min utmaning, men sett ur hennes perspektiv. Ju mer jag tänkte på grejen desto mera intressant framstod den. Kanske jag åxå kunde få mina boyz eller morzan att skriva lite? Presenterade tanken för vaimo. Erbjöd henne att skriva dagens inlägg. Hon tackade nej. Men. Skam den som ger sig. Jag tror nog att jag skall få henne att skriva. Charm och lite ryggmassage brukar bita på vaimo.
I kväll spelar Jaro årets sista träningsmatch. Jag drar som vanligt på mig ordningsvaktjackan och känner mig viktig. :-)

Saldo: 11,5 km

Totalt: 1 103,0 km

Mål: + 73,0 km

Kanon: Gästbloggartanken

Kalkon: Att jag inte lyckades övertala vaimo att skriva idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herrigud, hinner du med vaimo na!!! Så de huld Kåki på o, ha vart utan beine till sist men kanske du har bättre gener!! o taktik, lycka till i alla fall, min beine är slut fast ja int ha sprungi na!!!

INGO sa...

Tack! Det blir lite si och så med vaimo, men jag skall skärpa mig. Ofta springer jag faktiskt då hon sover eller är i jobbet.