måndag 8 april 2013

PISSIGT VÄRRE

Dag 98
Söndagskväll. Kom hem från Activexpomässan. Dödstrött efter en intensiv dag. Drygt 21 kilometers landsvägslöpning och nio timmars talkoarbete hade satt sina spår i min gamla kropp. Fötterna värkte mest. Stupade i säng. Kunde inte somna. För trött. I morgon (alltså idag) skall jag vara vid Malmskas labb. Klockan 7:30. Opissad. Hur sjutton skall jag klara det? Min sista tanke innan jag slutligen kravlade mig upp i John Blunds sköna famn.
I morse. Vaknade prick sex. Blåsan full. Värkte. Försökte tappert ignorera känslan. Men gav upp. Började leta efter lämpliga "pottor". Muminmuggen? Njae. Måste ju ha ett kärl med lock/kork. Min sportdrycksflaska. För stor. Letade febrilt. Blåsan värkte. Hittade till slut en tom mustapippuriburk med lock. Den får duga. Strilade försiktigt i burken. Aaaah! Tog sen en tom brödpåse som jag knöt om burken. He får dåga!
Käkade och bilade sen till Malmskas labb. Kön utanför labbdörren var inte så värst lång. Jag lyckades få en bra plats nära dörren. Pissburken hade jag stoppat i mina farmare. Kollade med jämna mellanrum att locket pekade mot taket. Prick sju tretti öppnades labbdörrarna. Slängde mig fram. Lyckades få nummer sex. Helt okej. Pustade ut. Borde hinna i god tid till jobbet. Satte mig i väntrummet. Plötsligt! WTF! Kände något vått på mitt högra byxben. I fickhöjd. Just där pepparburken låg. Hur är det möjligt? Burken av glas. Locket fastskruvat. Pekade mot taket. Innuti en bödpåse. Ändå! En våt fläck framträdde. Slet upp burken. Försökte samtidigt dölja för alla övriga i väntrummet vad jag pysslade med. Inte det lättaste. Nummer fem i tur. Tyckte att det tog en evighet för den gamla tanten. Äntligen min tur. Gick fram till syster i receptionen. Håvade fram Kelakortet och min läckande pissburk. Stammade fram någonting om att jag vaknat så tidigt och inte kunnit hålla mig. Systern sur. Så här får man inte göra, sa hon. Vi kommer inte att godkänna det här provet. Du borde ha hämtat en burk av oss i förväg. Fattade inte skillnaden. Fick i alla lämna ifrån mig pepparpissburken. Noterade att det kommit en och annan droppe på det papper jag fått från sjukhuset. Skämdes som en hund. Satte mig på nytt. Väntade på att få komma in till pickasyster. Väntade på att få komma ut!
På väg till jobbet lovade jag mig själv att ligga lågt under resten av dagen. Inget spring. Absolut. Ingenting. 

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1050,4 km

Mål: + 70,4 km

Kanon: Resten av dagen

Kalkon: Min morgon

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj Raati den hade jag missat..ja a säger no bara he..slut aldri ti skriv

-G-