måndag 9 september 2013

TALKOKVÄLLEN

Dag 252
I går kväll. Styrelsemötet med FF Jaro Junior gick snabbt. Hemma redan halv nio. Kollade utbudet på dumburken. Inget vidare. Men måste förstås titta på Kurt Wallanders framfart i Ystad. Trots att jag visste vem den skyldige var. Kom därför i säng först vid midnatt. Korkat i kubik!
Steg upp ögonen i kors. Käkade gröt, rostat näkkileipä, kaffe och havtornssaft. Eftersom trean lämnat vita, inte så rostiga vid busstationen, gick jag dit. Töjde rumpan medan jag väntade. Funderade hur i jag skulle fixa veckans tuffa träningsprogram. Korta intervaller på tisdag. Distans och styrka på onsdag. Backintervaller på torsdag Ledigt på fredag. Distans på lördag. Och ett långpass på söndag. Det är min Hesaresa som vållar mest bekymmer. Då hinner jag nog bara med ett distanspass. I morgon har jag dessutom en jättelång arbetsdag. Med ett föräldramöte på kvällen. Nåja, det brukar nog lösa sig. Tavalla tai toisella. Tänkte jag medan jag klev på bussen. Markus W vid ratten. Snackade löpning med honom hela vägen till Bosund. Lugnt och fridfullt i skolan. Hann med en hel del kansliarbete före min första lektion. Medan kollegorna en efter en började droppa in. Höll tre lektioner. Matematik i fyran, musik i trean och historia i sexan. Köttfärsbiff till skollunch. Avslutade skoldagen med ett möte. Traskade iväg till fyrabussen. Jättevarmt ute. Ännu varmare inne i bussen. Lyckades ändå få till en speed-dejt med JB. Skönt! Tomt i lägenheten då jag kom hem. Käkade ett par filkoppar. Vilade en stund i treans obäddade. Sen hastade jag vidare till en gårdstalko som styrelsen för vårt fastighetsbolag arrangerade. Sitter själv med i styrelsen så någon kvällslänk var inte att tänka på. Bra uppslutning på gårdstalkot. Tvillingarna Johan och Thomas M svingade sina spadar så att det bokstavligen slog gnistor om dem. Göta Petter vilka killar! Mycket god stämning hela kvällen. Skämten och skratten haglade. Kaffe med dopp. Tre timmar flög iväg. Efteråt sjönk jag utpumpad ner i TV-soffan. Ryggen värkte. Armarna kändes som spagetti. Tror nästan att jag kan räkna talkot som veckans styrketräningspass. Alltid något.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 2 614,7 km

Mål: + 94,7 km

Kanon: Gårdstalkot.

Kalkon: Svårt att hinna med träningsprogrammet.

Inga kommentarer: