tisdag 17 september 2013

JOANNA

Dag 260
Jaro fick det faktiskt hett om öronen. Loosade med 3-1. Trots att de röda kämpade och sprang riktigt bra. Efter matchen tog jag röd, rostiga hem till Marstranden. Sjönk ner i TV-soffan. Besviken. Gick och lade mig strax efter elva.
Upp igen klockan fem. Tisdagsinvägning. Sjuttio-komma-åtta. Okej. Tangerat årsbästa. Men fortfarande nästan två kilo från målet. Och bara tolv dagar kvar. Borde jag joina Painonvartijat? Njaae. Off till skolan med Haldins gula. Terho H vid ratten. Tillbaks från en längre tids sjukfrånvaro. Hyvällä tuulella. Snackade med honom om allt mellan himmel och jord. Larsmoskolornas idrottsdag på agendan i dag. Fungerade som uppropare vid starterna. Joanna A:s löpning på 750 meters loppet fastnade på min näthinna. Vilket driv och vilket klipp i steget! Strax under 2:40. Långt före konkurrenterna. Imponerande. Holm skolas Ta Nay Thah var också jätteduktig. Sprang 60 meter på drygt 8,5 sekunder. Lagtävlingen mellan de fyra skolorna vanns av Näs. Bosund skola kom jumbo. Men "naan ska ju kåma he å". Nästa år skall vi satsa ännu hårdare. Efter prisutdelningen satt jag på med Dallas till Jeppis. Konstaterade att vi hade många gemensamma vänner från Vexala. Byn som Ingvald (för så heter han egentligen) växte upp i och byn där jag tillbringade mina barndomssomrar. Konstigt att vi aldrig sågs då.
Från busstationen fortsatte jag direkt till Centralplan. För att springa intervaller, fem gånger tusen meter. Värmde upp med tre kilometers lätt löpning. Dynamisk rörlighet och ett par koordinationslopp följde. Szalkai ville att jag skulle börja med en tusing på 4:15. Sedan krypa ner mot fyra minuter. Femte och sista intervallen under fyra. Sprang första på 4:13. Sen blev tiderna bättre och bättre, 4:12 - 4:06 - 3:57. Den sista kutade jag på 3:47. Avslutade med ett par kilometers nedjogg. Töjde lite på Centralplanens gräsmatta. Fortsatte hem. Gjorde en avstickare till Trädgårdsgatan. Träffade farsan. Där hemma vilade jag sen en stund på soffan. Och käkade lite. Ikväll skall jag ännu på ett styrelsemöte med Liga-Jaro. Och i morgon har jag igen vilodag från löpningen. Tur att jag ligger rejält på plus i min utmaning!

Saldo: 10,9 km

Totalt: 2 705,7 km

Mål: + 105,7 km

Kanon: Joanna A:s löpsteg.

Kalkon: Att jag har så svårt att komma ner till min drömvikt.

Inga kommentarer: