tisdag 3 september 2013

MESUT ÖSIL

Dag 246
I går kväll. Följde med slutskedet av det internationella fönstret. Ryktet placerade Mesut Özil från Real Madrid i Vengers shoppingkasse. Men. Då jag gick och lade mig klockan tio var nyheten ännu inte bekräftad.
Därför var det nästan lika spännande att öppna paddan som att kliva upp på vågen i morse. Började med vågen. Tisdagsinvägning. Sjuttio-komma-åtta! Årsbästa med 200 g. Men. Ett kilo tyngre än i måndags. Men det berodde nog mest på risgrynsgröten jag proppat i mig i går kväll. Fortsatte med paddan. Aftonbladets sportbilaga. Nu var transfern bekräftad. Özil hade faktiskt skrivit på för Arsenal. För fem år framåt. Får bära tröja nummer elva. Kostade bara 425 miljoner kronor. Tjänar bara futtiga 1,4 miljoner kronor i veckan. Stackarn! Jag tog emot beskedet med blandade känslor. Glad över att en världsspelare joinat. Men samtidigt. Lite ledsen över att Arsene Venger, den sista idealisten i Premier League, kapitulerat för köptrycket. Han hade väl i och för sig inget val. Men ändå. Tänk om han stått emot!
Fortsatte till jobbet. Massor av pappersexercis väntade på mig i rektorsexpeditionen. Tog genast itu med den. Höll ett par lektioner. Förberedde morgondagens program. Då skall jag nämligen själv sitta på skolbänken hela dagen. Först tillsammans med chefen och mina rektorskollegor. Sen skall vi få arbetshandledning av Christoph Treier. Najs!
Stängde expeditionen och tog fyrabussen hem. Vilade en stund på soffan. Käkade vaimos korvsoppa. Och risgrynsgröt. Men bara lite. Henry M ringde. Ville ha mig med ut på en kvällslöjpo. Voi raatis! Jag var tvungen att tacka nej. Tidsbrist. Tyvärr! Hamnar  till gröna butiken i kväll. Alla osålda fyrverkeripjäser skall noggrant räknas, paketeras och omlastas. För att sedan returneras till Tulitemestarit. Tack igen Österbottens Räddningsverk! Hamnar nog att bära raketlådor precis hela kvällen. Voi huh, huh! Skulle mycket hellre ha joinat Henry och grabbarna i det vackra höstvädret. Istället får jag gå till sängs med armar som en orangutang. Inte alls kul!
Strax innan jag skulle bege mig till gröna butiken ringde Stefan B från Mattssons. Mina nya Asics kompressionsbyxor hade anlänt. Jess! Beslöt mig för att kurva in till butiken.

Saldo: 0,0 km
 
Totalt: 2 544,8 km
 
Mål: + 84,8 km

Kanon: Värvningen av Mesut Ösil.

Kalkon: Värvningen av Mesut Ösil.

Inga kommentarer: