lördag 23 november 2013

TUNGT

Dag 327
Traditionellt fredagsmys med vaimo. Hauskat kotivideot och Idol. Synd att duktiga Jens röstades bort. Hämtade trean från Drakabussen. Ställde Nokian på halv sju och kröp sen i säng.
Lördagsmorgon. Nokian väckte. Skulle gärna ha snarkat ett par timmar till. Men. Steg upp. Drog på mig träningskläderna. Oboj och ett par mackor. Letade fram Icebugsen. Och lunkade iväg till trafikljusen vid Kristallen. Hyfsat väder. Kring nollstrecket. Lite blåsigt. Henry M redan på plats. Vi fortsatte som vanligt ut mot Pedersöre kyrka och Staffansnäs. Benen kändes tunga. Antagligen för att jag "lurats" att kuta så hårt på löpmattan i går kväll. Medvind längs Larsmovägen. Bra! Vid Sunds svängde vi in mot stan igen. Jag följde ännu Henry till hans kämppä på Visasbacken. Fick ihop drygt fjorton kilometer. Men kände mig rejält sliten efteråt. Benen kändes som bly. Tyst i lägenheten då jag återvände. Vaimo i jobb och trean sov. Jag duschade, käkade chiagröt och ett par smörgare. Sköljde ner med kaffe och ett glas tyrni-marja-mehua. 
Fortsatte till gröna butiken. Hittade nyaste numret av Runners World, havreflakes, potatis och ett par sunnuntai-biffar. Därifrån till Sportia Mattsson. Stefan B i jobb. Massor av kunder. Så gott som alla var ute efter Icebugs. Även jag. Köpte mitt tredje par. Och dessutom ett par kompressionsstrumpor. Avslutade stadsreiso miin med att besöka föräldrarna på Puutarhakadulla. Bjöds på morotskaka. Mmmm.
Hem igen. Fixade käk åt trean, ris och broiler. Samtidigt som jag kollade in premiäravsnittet av "På spåret" via SVT-play. Läste Runners World och loggade mina kilometrar från i morse. Konstaterade att jag för tre veckor sedan låg rejält på minus, 146,8. Nu hade jag halverat det minuset. Inte illa! Räknade också ut att jag har 38 dagar och 450,2 km kvar till målsnöret. Vilket gör att det nu räcker med en knapp tolva om dagen.
Lördagen fortsatte med Premier League. Först ut. Ett klassiskt och stekhett derby, Everton-Liverpool. Och alldeles strax skall mitt Arsenal ta emot svårspelade Southampton på The Emirates. Come on Gunners! 

Saldo 14,6 km

Totalt: 3 197,6 km

Mål: - 72,4 km

Kanon: Har halverat minuset från dag 306.

Kalkon: Tungt morgonpass.

Inga kommentarer: