onsdag 13 november 2013

CURRO, ERGO SUM

Dag 317
I går kväll. Fick en trevlig och något överraskande kommentar på min blogg. Från Johanna. Som berättade att hon redan i några år haft samma utmaning som mig. Ifjol lyckades hon inte riktigt komma i mål. Stannade på 3 575 km. Men året innan sprang hon 3 781 km. Inte illa! Just nu ligger Johanna nästan sjuttio kilometer före mig. Jag hittade också hennes blogg. Med ett spännande namn, Curro ergo sum. Torde betyda ungefär. "Jag springer, alltså finns jag." Noterade att Johanna var en inbiten ultralöpare som dessutom sprungit maran under tre och en halv timme. Starkt. Och att hon vann FM-guld på 100 km senaste år! Önskade henne lycka till med årets utmaning.
Resten av kvällen pillade jag med I-Movieprogrammet. Knåpade ihop en skoj-trailer för en movie,  "THE CHALLENGE" by Marstranden Pictures. I rollerna: Ingo, Vaimo, Ettan, Tvåan, Trean, Röda rostiga, Vita inte så rostiga, Svarta och Treken. Jättekul! Gick sen och lade mig. Somnade heti.
Onsdag. Ännu en dag fullproppad med program väntade. Startade den med en gröttallrik. Off till busstation. Christian E förde mig till S-Market i Holm. Jag klev av. Och fortsatte för tredje dagen i följd springandes mot Bosund. Benen kändes okej i dag. Tack Sune E! Höll betydligt bättre fart än i måndags och tisdags. Gjorde bara ett tömningsstopp på vägen. Plockade upp min träningsväska från busshållplatsen i Bosund. Svängde in på skolgården strax före halv åtta. Skyndade mig att duscha och byta om. Höll ett par lektioner. Avtackade en kollega. Som bjöd på kaffe och marrängtårta. Mums! Cridden, en rektorskollega, ringde och bad att få komma och "skugga" mig ett par dagar nästa vecka. Jag hälsade honom välkommen. Tänkte. Stackarn! Då får han allt ligga i rejält. Skyndade mig sen till gula. Ville för allt i världen inte missa bussen igen. Off till ett rektorsmöte i kommungården. Räckte  drygt ett par timmar. Missade fyra-bussen igen. Men inte pga slarv. Utan för att mötet drog ut på tiden. Hade tur. Fick lifta hem med Jalle och Gerd R.
Tack vare deras vänlighet hann jag käka lite innan det var dags för nästa uppdrag. Vaimos Gourmetsoup de Lux var tyvärr uppäten. Vilket pärttade mig paljon. Fick i stället nöja mig med dagens andra Elovena annospikapuuro. Off till stan. Hämtade ett vandringspris från Smedlunds. Fortsatte till Jarokansliet. För ett nytt möte. Klockan åtta var möte klart. Hann hem lagom till mitt favoritmatlagningsprogram, Halvåttahosmej.
I morgon fortsätter min jobbiga vecka. Inleder dagen med en dryg tolva mot norr. Sen. Efter jobbet är det dags för Jarojuniorernas årliga avslutnings-party i Jakobstads Gymnasium. Hoppas jag tänkt på allt.

Saldo: 12,5 km

Totalt: 3 065,0 km

Mål: - 105,0 km

Kanon: Benen kändes okej i morse.

Kalkon: Skulle gärna ha en löpfri dag. Men har inte råd.

Inga kommentarer: