torsdag 21 november 2013

MÖTTE PRESSEN

Dag 325
I går kväll. Direkt efter halv-åtta-hos-mej. Kletade Vick på bryysti. Och kröp ner i treans säng. Ville bespara den hulda från mitt snörvlande. Dessutom. Orkade inte dra av sängtäcket och kuddhavet. Vaknade vid midnatt. Klev upp. Slängde in ett par buranor. Och sjönk ner i dubbelsängen.
I morse. Vaknade. Kände mig rätt kry. Faktiskt! Oboj och ett par smörgare. Kollade vädret. Shitt pommfritt! Minus nio. Drog på mig två kalsare, tajtsen och vindbyxorna. Upptill. En långärmad underpajto, en höghalsad polo, asicströjan och jackan. Två halsdukar och två mössor. Funderade på skodon. Bestämde mig för mina gamla trotjänare i halt vinterlag, Icebugsen.
På väg till cykelskjulet märkte jag att det nog inte var så halt. Vände om. Drog av mig Icebugsen. Snörde i stället på mig DS Trainer. Off till busstationen. Taru bakom gula ratten. Jag hoppade, som vanligt, av vid S-Market i Holm. Brrrr! Kände mig frusen. Fortsatte i makligt tempo norrut. På vägen brukar jag alltid möta en tjej. Atagligen på väg till jobbet. Det gjorde jag i morse också. Men då vi möttes så saktade tjejen in, na liiti. Tittade på mig och frågade; "E-re Ingo"?  Jepp, svarade jag förvånat. "Jag brukar följa dig på bloggen," ropade tjejen, som redan passerat mig. Va bra, ropade jag efter henne. Samtidigt som jag tänkte. Vílken rolig start på dagen! Undrar just vem hon är?  Fortsatte min färd norrut. Långsamt och sävligt. Men framåt.
Kom till jobbet halv åtta. Duschade länge. Hängde upp träningskläderna på tork. Förberedde sen dagens lektioner. Rättade prov. Kollade min kalender. I dag skulle jag intervjuas av ÖT. Och sen på kvällen skulle vi ha en julbasar i skolan. Beslöt mig för att stanna på jobbet hela dagen. Och försöka lifta hem med någon av kollegorna. Försökte logga mina kilometrar på jogg.se. Klockan krånglade. Bad Jens L om hjälp. Till slut lyckades jag nollställa klockan. Men alla sparade, men ännu ologgade kilometerar, försvann. Shitt! I stället loggade jag dagens dryga tolva manuellt. Uppskattade tiden. Höll sen ett par lektioner. Sjöng Hosianna med ettorna. Övade division med fyrorna. Spelade basket med treorna.
Strax efter ett dök Malin H upp för den inbokade intervjun. Berättade att hon skulle göra ett personporträtt av mig. Svarade så gott jag kunde på hennes frågor. Försökte verkligen att ge en rättvis bild av mig själv. Få se hur det lyckades. Personporträttet skall ännu kompletteras med foton. Och det publiceras inte de närmaste dagarna.
Efter den långa intervjun kände jag att blodsockret behövde upp ett par pinnhål. Minst. Käkade ett par knäckebrödsmackor och en gröttallrik. Ringde sen ihop ett gäng ordningsvakter till nästa veckosluts Julgala.  Hem och skolaföreningens julbasar blev en riktigt trevlig tillställning. Köpte bakverk till personalkaffet på måndag. Spelade skinkbingo. Jättekul! Även om skinkan gled min droppande kran förbi. Liftade hem med Charlotte R, en kollega.
I morgon bitti blir det inget morgonspring. I stället skall jag nöta bort några kilometrar på löpmattan i Fitness. Har nu sprungit sexton dagar i sträck.

Saldo: 12,5 km

Totalt: 3 169,5

Mål: - 80,5 km

Kanon: Skinkbingon

Kalkon: Att jag inte vet vem jag hälsade på i morse.

Inga kommentarer: