torsdag 25 juli 2013

UPPLADDNING

Dag 206
Som det kanske framgick av gårdagens blogginlägg så syndade jag rejält i går kväll. Kvällsfrossandet syntes naturligtvis på vågen. Efter två steg framåt klev jag därför i morse ett steg bakåt. Vågen visade sjuttiotvå. Voi raatis, raati, raati! Jag får nog ge upp min dröm om att väga 69 då startskottet för Jakob halvan avfyras i morgon klockan tre. Rejält irriterad är jag på min dåliga karaktär. Hjälps inte. Efter viktkollen bilade jag ut till Nätihamnen. Drack en slät kaffekopp där. Tog sedan farväl av mina och vaimos amerikanska vänner. Skickade två ex av Jeppisvinden till Californien.
Fortsatte dagen med att ladda upp inför loppet i morgon. Jag har skrutit för rätt många att jag siktar på att springa snabbare än i fjol, 1:36:04. Nu skulle det gälla att leva upp till det skrytet. Vädersajterna  har lovat sol och värme. Men. Nordliga vindar lär det bli. Visserligen svaga, men det betyder motvind längs hela Larsmovägen. Shitt! Men det ska gå ändå! Tog fram kotiparturi. Ställde in den på sex milli. Körde över kalufsen. Tvättfatet fylldes av gråa strån. Kollade resultatet. Tja! Tur att man hann få tag på kvinno siin i unga år. Ettan kom hem från jobbet. Fick syn på min fjuniga hjässa. WTF! Ditt huvud ser ju ut som ett ägg! Jo, men det är ju insidan som räknas, försökte jag försvara mig. Iddes inte förklara vad äggformen beror på. Ettan bara fnyste åt mig. Gick för att sova på soffan. Jag tog i stället itu med dagens lunch. Ägg och bacon. Alltså ingen sedvanlig uppladdnings-pasta. Tog en tupplur i kuvösen. Efteråt pedade jag till stan. Kollade in mattorget på Storgatan. Smakade någon slags italiensk skinka. Fantastiskt god! Smälte i munnen. Märkte att jag glömt min dosa hemma. Fick syn på Ola S och hans vaimo. Tiggde en pris av Ola. Han hade bara en nikotinfri variant. Men hans vaimo bjöd mig på en oanvänd portionsprilla i stället. Tackade så mycket. Fortsatte till scenen mitt i stan. Lyssnade på Back to sixties eller något liknande. En grupp som sjöng hellre än väl. Precis som jag. Sen jagade jag svettarmband. Räknar nämligen med att loppet i morgon blir en svettig tillställning. Först till Mattsons. Hittade inte riktigt vad jag sökte. Fortsatte till VM Sport. Fick ett knallrött par. Helt gratis! Tackade igen. Därifrån vidare till Prisma. Köpte bananer och energigel. Och svarta svettband. Kommer nog att använda dem i stället för de knallröda. Måste ju tänka lite på outfiten också. I kväll skall jag till Falli. Där skall jag coacha ett gäng 77-födda spelare som jag tränade i början av nittiotalet. Grabbarna skall spela mot dåvarande ärkerivalen PeFF. Efteråt blir det mat i Jugend. Funderar på att skippa käket. Risken är annars stor att jag föräter mig på Sandlins goda  rätter. Snål som jag är.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 2 124,0 km

Mål: + 64,0 km

Kanon: Vädret

Kalkon: Matchvikten är långtifrån vad den borde vara.

Inga kommentarer: