söndag 30 juni 2013

SLAPPADE

Dag 181
Kollade film i går kväll. Två på raken. Började med en ny Wallander, Den orolige mannen. Inte så värst bra. Fortsatte med en amerikansk triller, Deadfall med Eric Bana och Olivia Wilde. Gillade skarpt. Ettan kom hem. Är ganska duktig på film. Frågade om han sett Deadfall. Det hade han inte. I stället frågade han mig om jag sett filmen jag fick av honom i julklapp, Moneyball med Brad P. Skämdes lite då jag insåg att den fortfarande låg inslagen i sitt julklappspapper. Lovade kolla filmen nästa dag. Alltså idag. Sen i säng. John B satt på kanten. Jag somnade som en klubbad oxe. Heti.
Vaknade åtta. Vilodag på agendan. Kollade i stället jogg.se. Sex av tolv månader hanskassa. Har i snitt kutat  6,12 pass i veckan. Alltså bättre tempo än vår Herre, som ju vilade på den sjunde dagen. I mars fick jag ihop 334,6 och i maj 273,3 km. Det är min bästa respektive sämsta månad. 
Men. I dag var tempot på noll. Slappade i stort sett hela dagen. Nej förresten. Stryk "i stort sett". I dag var det Harry Hole och P4 som gällde. Harry i toppform. Grävde upp lik. Jagades av hela Oslos samlade poliskår och en massa knarkligor. Klockan 12:03 sparkade Svensktoppen i gång. Najs, men oj vad det var länge sen jag lyssnat på det programmet! Då leddes programmet av Kent Finell. Listorna toppades av artister som Anna-Lena Löfgren, Jan Malmsjö, Hootenanny Singers och Gunnar Viklund. Sköna, trallvänliga låtar. Nu var det i stället Petra Marklund, Louise Hoffsten, Amanda Jenssen och Magnus Uggla som toppade listan. Den sistnämndas låt "Jag och min far" gillade jag. De övriga låtarna gillade jag inte. På första plats Mando Diao. Tja. Konstaterade igen att låtarna nog var mycket bättre förr! 
På eftermiddagen pedade jag iväg till Trädgårdsgatan för att hälsa på m & p. Syrran var också där. Hade köpt bil, en Fiat. Vi beundrade underverket. Morsan bjöd på Ainoglass. Jami! Saldot blev tre portioner. Efteråt skulle syrran ratta sin Fiat till Munsäl. Hon har haft körkort i drygt trettio år. Men aldrig tidigare betalat fordonsskatt. Farsan och jag vinkade av henne. Syrran vinglade iväg söderut. Undrar just om hon fixade jungruresan?
I kväll spelar Jaro igen. Möter Honka i Esbo. Jag skall följa med matchen på ÖT:s Livescore. Gör mål Jaro! I morgon bitti börjar jag dagen med ett TOTO-möte i Jarokansliet. Bara fem dagar kvar till konserten. Känner hur temperaturen stiger. Men. I morgon blir det också spring igen. Det har varit en riktig pärs att hindra mina ben från att bege sig ut på banan idag. O-skojat. 

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 882,8 km

Mål: + 72,8 km

Kanon: Sex av tolv månader hanskassa.

Kalkon: He e töögot med springfria dagar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar också Harry Hole, har den nyaste på tur att börja läsas, Polis, Hälsningar BL

INGO sa...

Jag läser Gengångare. Väntar tills Polis kommer som pocket, för det har den väl inte ännu?