lördag 8 juni 2013

WCR WINNERS 2013

Dag 159
West Coast Race i dag.Vaknade redan klockan sju. Taggad till tänderna. I dag gällde det. HOP-HAB Team skulle delta med ett lag i motionsklassen. Fredrik H, Peter F, Vesa B, Grels W, Christer N, Bjarne H, Jarmo M, Bo L, Jag och Kurt K siktade alla  på seger. Bra väder ute och en uppsluppen stämning i Bjarnes bil. Efter de tre inledande sträckorna låg vi på andra plats, tre minuter efter ledande Maxmo SK. Grels på fjärde sträckan sprang jämnt med maxmoborna. Christer tappade ytterligare några sekunder. Åtminstone jag blev lite orolig. Men sen. På den sjätte sträckan var det Bjarnes tur. Han visade verkligen var skåpet skall stå. Sprang ikapp och förbi ledarlaget. Vid växlingen till den sjunde sträckan ledde vi därför med nästan en hel minut. Jarmo behöll nästan det avståndet. Sen var det vår bästa löpares tur att springa, Bo. Han avgjorde i praktiken racet på den åttonde sträckan. Sprang ifrån den argaste konkurrenten med flera minuter. Sen var det min tur. Från Monå till Munsala, drygt nio kilometer. Startade i en rejäl nedförsbacke. Första kilometern strax under fyra minuter. Kanon. Sen bedarrade farten något, men jag lyckades ändå med min personliga målsättning att springa under 40 minuter. Jess! Kurt kunde sedan defilera på den sista sträckan i mål. Segertiden är ännu oklar, men maxmoborna var i alla fall rejält distanserade. De lovade i alla fall att klå oss nästa år. Vi bara garvade åt dem. Maxmolaget hade nog redan i år gjort allt i deras makt för att klå oss. De hade delat upp sträckorna så att de t ex på min sträcka hade två löpare. Helt enligt regelboken, men ändå!
Prisutdelningscermonin hölls vid Andra sjön. Först fick vi fick dela på en väska med godsaker. Jag stoppade i mig grillkorv, glass, blåbärsmarmelad och tomater. Jag blev intervjuad av speekern. Men skönast var det ändå att lyfta segerpokalen. We are the champions! I kväll skall vi fira WCR-triumfen tillsammans med våra vaimor vid Pavis.

Saldo: 9,3 km

Totalt: 1 634,2 km

Mål: + 44,2 km

Kanon: Segern i WCR

Kalkon: Svårt att hitta någon kalkongrej en dag som denna. Eventuellt något i kväll?

Inga kommentarer: