fredag 28 juni 2013

FIXADE KÄSCH

Dag 179
I går kväll. Tor avslutade faktiskt arbetsdagen i god tid före Jaromatchen. Regnet upphörde också. Hemmalaget tog en ny trepoängare och är nu på sjätte plats i tabellen. Oerhört najs! Efteråt kollade jag ännu in semifinalen i Confederations Cup, Spanien - Italien. Sömnig tillställning. Matadorerna avgjorde på straffar. Frälstes av Jesus N. Men då hade jag redan kilat till John B.
Nokian väckte mig klockan sju. Off till Jarokansliet. TOTO-möte med Esse S, Jimmy W, Kenneth M och Stig N. Med en dryg vecka kvar till konserten saknar vi ännu talkofolk. Förberedelserna startar på tisdag. Gissar, nej jag vet, att det kommer att bli en oerhört intensiv vecka. Få se hur det går med min utmaning då. Efter mötet ringde jag en massa telefonsamtal. Kollade om folk visste sin Totouppgift. Kontaktade alla vinnare i cykellotteriet.
Hem via Prisma. Som så många andra har vaimo och jag ett gemensamt S-förmånskonto. Dit har vi under många år samlat bonus från våra uppköp, mest matvaror. Ville kolla hur mycket cash som samlats där. Och om man kunde överföra kosingen till mitt lönekonto. Den sista juli skall NY-resan betalas och då måste jag ju ha pengar på banken. Massor av pengar. Hade tur. Marina M på plats. Förklarade mitt dilemma. Okej, då tror jag vi skall skapa nya inloggningskoder åt dig. Du har tydligen inte använt ditt S-förmånskonto särskilt aktivt. Jag höll med henne. Jag har nog bara samlat bonusarna på hög. Marina berättade att hon brukar läsa min blogg. Gillade den dessutom. Alltid kul med positiv feedback. :-) Tackade så mycket för hjälpen. Kände mig yhtäkkiä rik som ett troll. Förmånskontot visade sig nämligen innehålla plenty of money. Alltså med mina blygsamma mått mätt. Jiiihaaa!
Hemma. Plockade fram de nya inloggningskoderna. Lyckades logga in. Överförde en ansenlig summa till lönekontot. Kollade att pengarna kommit in. WTF! Lönekontot lika magert som förr. Okej, det tar väl en liten stund för sedlarna att fladdra iväg ända från Prisma till Nordeas bankvalv. Kollade på nytt. Nope. Okej. Jag fixar käk och så kollar jag igen efter maten. Rörde ihop en favvorätt, broilerpasta. Lassade in två rejäla pastalass. Raap! Kollade lönekontot på nytt. Voi raatis, raati! Vad är detta? Vart har vaimos och mina bonusslantar tagit vägen? Lugn, bara lugn Ingo, intalade jag mig. Det är ju semestertider. Beslöt att vänta till i morgon, lördag. Ifall jag inte ser slantarna på mitt konto då. Då måste jag agera, tavalla tai toisella. Men. Nervöst lagd som jag är. Fick ingen ro i skallen. Ringde upp Marina. Jo, det tar nog ett par bankdagar innan du ser pengarna på kontot. På tisdag borde de finnas där. Tackade för besväret. Kände mig åter harmonisk. 
Började i stället fundera på dagens träning. Bestämde mig för att springa ett par hårda varv kring spånbanan vid roskgräve. Så tänkte jag. Så blev det inte. Genast jag startat, märkte jag att benen kändes som purilar (stockar). Oftast känns det lite tungt i början. Men idag var det ovanligt segt. Hursomhelst så knölade jag mig fram till spånbanan. Vilade lite. Startade den första tre-kilometers rundan optimistiskt i 4:20-fart. Det orkade jag med en knapp kilometer. Sedan sjönk farten rejält. Meter för meter. Eländes, elände. Flås, flås. Tungt, tungt. Garminen pep. Batteriet behövde laddas. Bestämde mig. Det får räcka med ett varv i dag. Kom i alla fall runt på 14:28. Joggade hem igen. Fick ihop dryga  9 km. Trött och besviken.  
Hemma. Ställde mig vid spisen. Värmde kalops. Henry M ringde. Frågade om jag ville springa i morgon bitti. Humöret steg på en gång. Naturligtvis! Vilken tid? Halv åtta vid rapakanaln. Du möter Tony S där. Och så kommer ni mot Larsmo, dirigerade Henry. Uppfattat. Skönt med någon som bestämmer åt en, tänkte jag medan jag slevade i mig den pepparstarka kalopsen.

Saldo: 9,2 km

Totalt: 1860,2 km

Mål: + 70,2 km

Kanon: Bonuskäschen

Kalkon: Dagens löppass.


Inga kommentarer: