onsdag 19 juni 2013

MED SIKTE PÅ HAMNEN I ÅBO

Dag 170
Äntligen fick jag sova hela natten. Najs! Steg upp klockan sju. Efter aamupuuron pedade jag till Jarokansliet. Nytt TOTO-möte. Konserten närmar sig med stormsteg. Efter mötet fortsatte jag till Centralplan. I kväll tar Jaro emot Inter. Fixade lite med biljettinsläppet och sen hem igen. Efter matchen i kväll så åker vaimo och jag till  Turun satama. Ettan och trean får därmed husera fritt i lägenheten. Bävar redan för hur den ser ut då vi återvänder. Nåja. Den dagen, den sorgen. För att de i alla fall inte skall svälta ihjäl under midsommarhelgen så handlade vi massor av godsaker åt dem. Kylskåpet proppades med hot-dogs, pizzor och tusen liter mjölk. Efteråt ringde jag Viking Line och sköt fram vår hemresa med ett halvt dygn. Morgonbåt på söndag i stället för kvällsbåt på lördag. Tjänade 44 juuro på bytet. Najs!
Off till Centralplan. Hade planerat att springa tio lugna kilometrar. Så blev det inte. Sprang den första kilometern i fem minutersfart. Kändes töögot! I stället började jag springa intervaller. Kutade en kilometer. Vilade lite. Kutade en kilometer till. Skruvade upp farten kilometer för kilometerDen tionde avverkade jag på strax under fyra minuter. Alltså min normala intervallfart. Avslutade med två lugna kilometrar och lite töjningar. Duschade snabbt och skyndade mig hem igen. 
Käkade makaronilåda och en banan. Slängde i en tvättmaskin och hann också starta torktumlaren innan det på nytt blev dags för mig att paina tillbaks till Centralplan. Där väntade mig en hel del kånkande före kvällens Jaromatch. Före matchen hann jag ännu klämma i mig två grillkorvar. 
Första halvleken. Väldigt chansfattig. Mest spel på Jaros planhalva. Hemmalaget skapade just ingenting. Chad W och Jokki B hade varsin möjlighet, men annars så sprang de röda i Inters offsidefällor gång på gång. Ställningen i halvtid, 0-0. Andra halvlek. Lika chansfattig. Matchen slutade oavgjort 0-0. Tja.
Nu bär det av till Åbo med vaimo och Venton. Hoppas jag inte somnar vid ratten!

Saldo: 12,0 km

Totalt: 1 776,0 km

Mål: + 76,0 km

Kanon: Att jag lyckades pressa mig under fyra minuter på den sista intervallen.

Kalkon: Ingen vidare futismatch.

Inga kommentarer: