onsdag 12 juni 2013

JAGADE STÅLAR

Dag 163
Onsdag. Steg upp rätt sent. Slappade på förmiddagen. Väntade på besked från firman som skulle leverera det trådlösa nätverket till skolan. Mitt på dagen hörde grabbarna äntligen av sig. Jag skyndade mig till jobbet. På vägen dit passade jag på att vika in till kommunkansliet för ett snack med min chef. Hon var på gott humör. Berömde faktiskt min outfit. Monstertröja ton i ton med mina neonfärgade shades. Fortsatte sen till skolan. Grabbarna var redan igång med installerandet. Bad att jag skulle fixa kaffe åt dem. Under tiden jag väntade på att de skulle bli klara skrev jag ett protokoll, ringde lite och rensade min dator. Då grabbarna var klara stängde jag rektorsexpeditionen och begav mig hemåt. Gjorde ännu en avstickare på hemvägen. Till Prisma denna gång. Jarojuniorerna har en stor plåtboll i närheten av flaskinlämningen. Meningen är att de kunder som vill understöda vår verksamhet kan lämna sina flaskpantkvitton dit. Jag tömde bollen på kvitton. Gissar att det låg bortåt tusen lappar i bollen. Tillsammans med godispapper, lottokuponger, ett buntband, utländska mynt, karameller, kvitton och en lapp med en oanständig text. Jag påbörjade det mödosamma arbetet med att sortera fram de pantkvitton som skulle generera kosing till föreningen. Allt från 10 cent till sju och nittiofem hittade jag. Sorterandet tog en dryg timme, men jag antar att det var lönsamt. Lämnade en prydligt sorterad hög med kvitton åt Camilla S i Prismainfon. I morgon får jag veta vad det blev. 
Fortsatte sen hem. Böt om till löpkläder. Tänkte springa Larsmovägen Classic, en dryg mil. Med tanke på att jag planerat springa intervaller i morgon så tog jag det lugnt. Ungefär samma fart som under långpasset i går. Då jag spungit drygt fyra kilometer mötte jag Henry M och Calle W. Vände om och slog följe med dem i stället. Henry verkade överraskad av att se mig. Jag trodde du var på villan, sa han. Jag skrattade och berättade för honom att jag inte är någon villamänniska precis. Ett par eftermiddagar per sommar brukar saldot bli för mig. Nu har jag visserligen tänkt öka på mina villabesök i år, men speciellt många villabesök lär det nog inte bli ändå. Calle svängde av vid mäcken. Jag följde Henry hem. På gågatan hörde jag någon som tjoade åt oss. Det var trean som satt och fikade med sina kompisar vid Fredrika. Grabbarna tyckte att vi sprang för långsamt. Vi käftades lite emot och fortsatte sen vidare. Jag lämnade av Henry vid HH. Han skulle hämta bananlådor åt sin dotter som skall flytta till Hesa. Sen gasade jag på hem till Botania. 
Hemma igen. Började med att ta fram kotiparturi. Ställde bladet på sex millimeter. Lyckades trolla bort en hel del grått. Vaimo gillade inte alls min nya look. Påstod att jag liknade en åttioåring. Sou vått, svarade jag. Må så vara. Men min kropp är i alla fall högst tjugofem! Dessutom så är jag ju redan gift. Vilket ju vaimo inte kunde förneka.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 692,0 km

Mål: + 62,0 km

Kanon: Hittade mycket pengar till Jaros juniorer i Prismabollen.

Kalkon: Min fläckiga frisyr.

Inga kommentarer: