lördag 2 februari 2013

SNÖPYRO

Dag 33
Kollade utetemperaturen genast då jag vaknade i morse. Perfekt, - 3 grader. Klädde mig enligt den infon och förde ut roskispåsarna. Vått dö fack! Snö i massor! Både på marken och från ovan! Shitt påmmfritt! Blåste dessutom kraftigt. Det här hade jag inte räknat med! 
Inget att göra åt. Satte på mig en extra mössa och så bar det i väg. Snö upp över knyylona, jobbigt värre! Träffade Bo L och Henry M vid Kristallen. Vi var rörande ense om att vi nog gillar vintern bara den är snöfri. Bo fick ploga. Henry följde i hans fotspår och jag taktikerade genom lägga mig längst bak. Ändå jobbigt så in i norden. Pust, stånk & stön. Henry ville kliva av tåget och ta en kortare väg hem, men vi övertalade honom att fortsätta med oss. Det gjorde snön också. Den fortsatte att vräka ner ända tills jag vek in på gården vid Marstranden. Då slutade det snöa!
Nåja. Jag fick iaf ihop min mil med råge och som jag brukar säga åt mina elever då vi skidar i blidföre; det är ju bara bättre träning då det går tungt!

Saldo: 11,5 km

Totalt: 336,3 km

Mål: + 6,3 km

Kanon: Bra träning.

Kalkon: Snön, nyt rittää!

Inga kommentarer: