torsdag 14 februari 2013

BLODSMAK

Dag 45
47:08 - 47:15 - 45:35 - 44:57
Min resultatrad från HOP-HAB CUP:s deltävlingar uppvisar en positiv trend. I kväll var det tänkt att jag skulle fortsätta den. Hem från jobbet vid halvtretiden. Mötte lillkillen på vägen från busstationen. Han på väg till bänkskuddarparty. Big Day för honom. Hemma. Klämde i mig ett par mackor och oboj. En timmes vila på soffan. Sen var det dags. På med löpkläderna och off to Brahes bastu. Kom dit i god tid. Benen kändes stela. Kanske för att jag stått vid skidspåret hela dan då larsmobarnen tävlat. Inget att göra åt nu. Annars fina förutsättningar. Vädret. Plogade cykelvägar. Startade med Grels V och Bjarne H, två oerhört duktiga och erfarna löpare! Grels drog genast upp ett vansinnigt högt tempo. Försökte hänga på trots att lungorna tänkte sprängas. Pust, stånk, stön! Blodsmak i munnen. Orkade fram till Masken (ca 3 km). Sen var jag tvungen att släppa. Helt slut - finito - kaputt! Grels och Bjarne gasade vidare. Jag saktade in. Fick ner pulsen. Hittade min egen fart. Tog mig i mål. Persade med 9 sekunder, 44:48. Rätt nöjd ändå.
Efter loppet. Eftersnack i bastun. HOP-HAB TEAM:s årsmöte. Stolt över att ett foto från min NY-resa prydde föreningens verksamhetsberättelse. Sen hem. Överraskade frun med en Tupla. Det är ju vändag idag!

Saldo: 9,6 km

Totalt: 456,0 km

Mål. + 6,0 km

Kanon: Personbästat

Kalkon: Utgångsfarten

Inga kommentarer: