tisdag 19 februari 2013

GÅTAN

Dag 50
Inne på min femtionde dag. Ännu med i matchen. Najs, men ännu inget att yvas över. Invägning som vanligt på tisdagsmorgnarna. Inget nytt under solen. Vägde 200 gram mer än den 1.1, alltså 72,4. Min matchvikt är fortfarande en gåta. Bränner ju kalorier i massor. Borde synas på vågen, eller "vägmätaren" som ju Joel kallade den. Okej, att gå ner i vikt är inte mitt primära mål, men konstigt är det.
Ut på banan 06:40. Perfekt väder. Nyplogade Bosundvägar. Tack Destia! Benen kändes pigga. Jag höll rätt bra fart i början. Lite motigare på slutet. Helt okej runda ändå. Då jag kom i mål visade Nasa-satelliterna att jag kutat 8,3 km. Vad nu då? Rundan är ju bara 8,2. Antar att jag sprungit extra vingligt på vägarna. Letat efter det perfekta spåret. Nåja, man tackar å tar emot den extra hundringen.
I dag kickade jag mitt pulsbälte. Påstod att jag haft en maxpuls på 245! No way! Har länge anat att bältet flippar. Nu är jag helt övertygad om att så är fallet. Farväl gamla trotjänare! Nytt bälte på g.
Efter jobbet. Till Karleby stadshus. Skolning för rektorer. Träffade en massa kollegor från närregionen.  Professor Uljens kände faktiskt igen mig från PF-tiden. Undrar just hurudana minnen han har av undertecknad. Antagligen minns han mig som en ambitiös studerande. Eller så inte! :-) Nåja, skolningen flöt på rätt bra. Intervjuades av Radio Vega. Hoppas jag inte gjorde bort mig!
I morgon. Planerar springa till jobbet. Men inte hela vägen. Tar bussen till kommunhuset i Larsmo. Kutar därifrån till jobbet. Så är det tänkt.

Saldo: 8,3 km

Totalt: 508,4 km

Mål: + 8,4 km

Kanon: Firade min femtionde utmaningsdag med ett glas Mehukatti, Skål!

Kalkon: Pulsbältet

Inga kommentarer: