fredag 8 februari 2013

DOMEN

Dag 39
Besiktning, part 2 i morse. Pallrade mig på darriga ben till Työplus. Träffade där en riktigt trevlig doktor som bröt på utrikiska. Fick mina testvärden svart på vitt. Gulp! Det var en massa siffror och jag fattade nada. Doktorn snackade på som Runeberg. Mitt PSA-värde var lite för högt och min vänstra hjärtvägg något för tjock. Dessutom var mitt kolesterolvärde över gränsen för det rekommenderade. Det sistnämnda bekymrade inte doktorn så värst mycket. Men med anledning av det något för höga PSA-värdet ville han undersöka prostatan med ultraljud också. Det blir alltså till att kela ner kalsare en gång till då - voi skrääpi!. Sedan ville han också att jag skulle göra ett sk belastnings-ekg. 
På eftermiddagen off till Fitness. Sprang en mil på mattan och körde lite styrketräning. Kändes okej, men mina tankar malde nog mest kring psa-, ekg- och kolesterolfrågor. Tur att man inte fattar hur sjuk eller frisk man egentligen är! :-/
I dag har förresten vår mellanson, som studerar på Karolinska i Svärje, fyllt 22 bast. Grattis Jon! Samtidigt har vår yngsta inlett vårens studentskrivningar. Lycka till Hankko!
I morgon lördag blir det sedvanlig morgonlänk med mina kära medlöpare.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 397,3 km

Mål: + 7,3 km

Kanon: En tjockare vänster hjärtvägg kan vara utmärkande för toppidrottare! :-)

Kalkon: Tja, testresultaten var ju inte något att jubla över precis!

Inga kommentarer: