onsdag 13 februari 2013

GODKÄND

Dag 44
I natt passerade min blogg 10 000 sidvisningar. Det betyder att den i snitt haft 232,6 läsare / dag. Helt underbart! På fastlagsjippot vid skolan i går kväll fick jag igen bevis för att min utmaning engagerar. Där träffade jag en fd elev som numera jobbar som journalist. Hon påstod att min blogg rent av är beroendeframkallande. Man tackar. Borde kanske förse den med en varningstext! :-)
Tidig väckning i morse; 04:15. Hällde i mig en blåbärsjoghurt. På med löpkläderna och ut på banan 04:40. Perfekt löpväder. Fick springa rätt ostört på cykelvägen, men mötte faktiskt en tjej som var ute i samma ärende. Sprang Larsmovägen maxi; 11,5 km. Efteråt. Duschade, käkade och sedan off till Työplus i Kokkola. Dax att sätta hjärtat på prov. Togs emot av en läkare och hans assistent. Keskustelu jatkui suomenkielellä. Nemas problemas. Assistenten rakade min håriga bringa (!) och fäste en massa slangar på kroppen. Sen upp på en motionsped. Uppmanades trampa i 60 mot Luoto. Belastningen 30 watt. Följde uppmaningen. Piise off kejk i början. Belastningen skruvades upp för varje minut. Efter 14 minuter och 25 sek avslutades testet. Belastningen då uppe i 290 W. Patienten döfärdig.
Läkaren Luomarantas testanalys var dock glasklar: 
- Ditt hjärta mår bra och löpningen skall du naturligtvis fortsätta med! (fri översättning)
Precis vad jag ville höra. Man tackar igen! Fick dessutom bekräftat det jag redan haft på känn, min maxpuls är inte högre än 175! Efter Työplusbesöket. Glad i hågen. Off to jobbet. Uppladdningen inför HOP-HAB CUP i morgon kväll jatkuu.
 
Saldo: 11,5 km

Totalt: 446,4 km

Mål: + 6,4 km

Kanon: Mitt hjärta mår bra.

Kalkon: Att jag inte klarade av att peed ens i 15 min!

2 kommentarer:

Stelebo sa...

Jag har en landsvägspeed till salu.Köp bort och häng med oss på cykellänkarna i sommar.Du hinner i form till Vätternrunda.

Stefan Bredbacka

INGO sa...

Tack Stefan, men jag fick nog av peedasi idag! :-)