fredag 15 februari 2013

NYA PLANER

Dag 46
Beslöt idag att göra ett litet ingrepp i mitt träningsupplägg. Jag behöver få in fler och längre långpass. Hittills i år har jag skrapat ihop ynka tre pass. Inget pass över 20 km. Det duger inte. I höst skall jag ju orka 42!
Ingreppet innebär följande. Jag flyttar söndagens backintervaller till torsdag. I stället lägger jag in ett rejält långpass. Minst 20 km. Håller kvar måndagsvilan. Övriga dagar kör jag som förr. Distanspass 8-12 km.  Få se om det lyckas.
Tränade mycket lätt i dag. Benen överraskande pigga. Sprang 10 km på löpmatta. Lite styrka åt mage och vader. Siinä kaikki. Efteråt. Snackade lite med Juuso A. Kom fram till att ingreppet är motiverat. I morgon bitti blir det igen lördagslänk med Hop-Habarna. Nu fredagsmys framför dumburken. Men först oboj och ett par rejäla ruisleipä-makkor. Gott så in i norden!

Saldo: 10,0 km

Totalt: 466,0 km

Mål: + 6,0 km

Kanon: Pigga ben

Kalkon: Slarvar fortfarande med töjandet

Inga kommentarer: