tisdag 26 februari 2013

SLITEN

Dag 57
Andra sportlovsdagen. Vaknade vid halvsjusnåret. Invägning som vanligt på tisdagarna. Jaha. Inget nytt under solen idag heller. Stampar på stället. Ingen förändring att prata om sedan nyårsdagen. Hällde i mig en blåbärsjoghurt. På agendan i dag, två löppass och massage.
Första gången ut på banan strax efter åtta. Plusgrader, men tusans blåsigt. Enligt meteorologiska institutet, 16 m/s, sydväst. Pigg i benen. Då jag vek av mot Larsmo fick jag vinden i ryggen. Jihaaa! Skruvade upp farten rejält. Eller rättare sagt, den kraftiga vinden pushade mig framåt. Kändes förträffligt. Bra för självförtroendet att springa i medvind. Inte lika kul då jag igen svängde in mot Jeppis. Lyckades ändå hålla en anständig fart ända in i mål. Såja. Första passet - check.
Hemma igen. Slängde in träningskläderna i tvättmaskin. Duschade, käkade och slappade lite - men bara lite! Off till Larsmo. Gjorde en sväng till rektorsexpeditionen i Bosund. Fixade lite pappersarbete. Sen till Sunes. Mina ben fick en ordentlig genomkörare. Najs! Skyndade mig hem för att inte missa damernas fria tia i Val di Fiemme. Imponerades igen av norskornas framfart i spåren.
Andra gången ut på banan lockan fem. Träffade Henry M och Christer N vid Kristallen. De hade planerat att springa samma väg som jag redan sprungit en gång i dag. Lite tråkigt att kuta samma bana tvajs ö dej, men WTF.
- Tå jör vi he tå, sa jag.
Vinden hade nu ändrat riktning. Blåste västerifrån. Inte lika kul med sidvind på Larsmovägen, men inget att göra åt. Mina ben inte riktigt lika pigga längre, men bar mig framåt ändå. Hur som helst så kände jag mig rejält sliten då jag för andra gången idag svängde in på gårdsplanen där hemma. Vid närmare eftertanke kanske inte så konstigt. Jag har nu sprungit åtta dagar utan att vila och dagens dubelpass var kanske i tuffaste laget för en gammal man. Funderar därför allvarligt på att unna mig en vilodag i morgon. Inte minst med tanke på att jag sen har backintervaller på torsdag. Henry M har dessutom hotat att släpa iväg mig på gubbjumpa samma kväll. Vi får väl se hur det blir med den saken!

Saldo: 23,70 km

Totalt: 614,5 km

Mål: + 44,5 km

Kanon: Att kuta i medvind

Kalkon: Är rejält sliten just nu

Inga kommentarer: