måndag 28 januari 2013

VILODAG 4

Dag 28
Vaknade redan 4:15. Steg upp och tryckte i mig en bautatallrik med havregrynsgröt. Skönt med en vilodag. Hade rinnsnuva då jag bloggade. Begreppet rinnsnuva hörde jag första gången i en tv-reklam. Mycket beskrivande faktiskt. Jag kände mig inte krasslig på något vis, men ur min näsa forsade det som aldrig förr. Efter en timmes idogt snytande fick jag så äntligen stopp på flödet.
Dags för en liten tillbakablick.
Under årets fyra första veckor har jag med viss möda klarat av att hålla mitt löfte, en mil om dagen. Jag har dock drabbats av flera bakslag. Första veckan var det skoskav, sedan blev jag ordentligt förkyld och så var det ju det där med pulsen som rusade. Det oaktat har jag inte gjort några större avsteg från min planering. I stället för att låta bli att springa har jag dragit ner på tempot eller flyttat inomhus. Det jag slarvat med är styrketräningen och stretchningen. Jag vet att jag borde ta itu med bägge, men då det är så sjuttons tråkigt!
Jag har noterat att överraskande många känner till min utmaning och jag får dagligen höra att man läst min blogg. Det har också faktiskt hänt att man kommit fram och sagt att jag inspirerat dem till att att börja träna eller till att träna mera. Fantastiskt kul! Vill också tacka för alla uppmuntrande ord och goda råd på vägen! Även om jag inte alltid följer råden, så är jag uppriktigt glad över att ni bryr er.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 280,1 km

Mål: + 0,1 km

Kanon: Att jag fortfarande är "med i matchen".

Kalkon: Att jag slarvat med styrketräningen.

Inga kommentarer: