onsdag 23 januari 2013

HÖG PULS

Dag 23
Sov med pulsbältet på i natt. Då jag slog upp mina ljusblå noterade jag att vilopulsen låg på 60 slag/min, vilket är minst 10 slag högre än normalt. Fundersam. Off to Bosund och direkt ut på morgonlänk. Rätt så behagligt ute, lite onödigt kallt men i gengäld vindstilla. Följde med min puls noggrant. Noterade att den genast steg och att den under första kilometern låg på över 170, vilket är väldigt högt eftersom min maxpuls normalt ligger på 175-180. Efter en dryg kilometers löpning sjönk pulsen till normalnivå, 130. Där låg den sedan stadigt under återstoden av länken. Kunde till och med kosta på mig en liten fartökning den sista kilometern. Avslutade passet med några stärkande armpressar. I morgon kväll siktar jag på att igen joina hop-hab-grabbarna.

Saldo: 8,2 km

Totalt: 130,6 km

Mål: + 0,6 km

Kanon: Att jag lyckades öka farten lite på slutet utan att pulsen skenade iväg.

Kalkon: Den onormalt höga pulsen.

Inga kommentarer: