fredag 25 januari 2013

BRÅTTOM

Dag 25
En helt vanlig fredag, men rätt stressig fredag. Efter jobbet skyndade jag mig hem för att hinna med ett snabbpass på löpmattan i Fitness. Sprang 1 mil på 50 minuter. Fortfarande rusar min puls upp till svindlande höjder i början. Jag börjar misstänka att det är något galet med mitt pulsband. Har pratat med rätt många som upplevt liknande. I dag var inget undantag. Pulsen steg snabbt till över 200 slag / min. Det borde inte vara möjligt! Efter ca två kilometers löpning sjönk den igen till normala 140 och där stannade den under resterande sträcka. Efter Fitnesspasset hastade jag vidare till en pikasauna och sedan direkt till Tellus där Jaros januariturnering väntade. Två matcher på fredagskvällen och lika många inprickade nästa dag.
I morgon är det igen dags för en traditionell lördagslänk med hop-habarna. Avfärd klockan 7:30 från Kristallen. Tänker däremot inte låta grabbarna finta mig denna gång.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 252,8 km

Mål: + 2,8 km

Kanon: Förkylningen verkar vara ett minne blott.

Kalkon: Att jag ännu inte lyckats lösa pulsmysteriet.

Inga kommentarer: