söndag 27 januari 2013

PIGGA BEN

Dag 27
Söndagar innebär backintervaller för min del. Så även idag. Funderade först lite på att springa dem vid roskgräve, men tog det säkra före det osäkra och sökte mig till löpmattan. Först på plats då Fitness öppnade klockan ett. Värmde upp i sex km. Sedan intervalldags. Ställde om löpmattans lutning till 4,0 och farten till 13,1 km/h. Sprang 1 minut, vilade en halv och ökade farten till 13,2 km/h. Upprepade proceduren så att det sammanlagt blev 10 intervaller. Lutningen den samma. Allt gick som en dans. Lite förvånande eftersom jag borde vara rätt sliten efter flera dagar utan vila. Efter intervallerna sprang jag ännu fem kilometer på mattan, vilket gjorde att jag med råge tjänade in årets fjärde vilodag. Not bad, not bad at all!

Saldo: 13,1 km

Totalt: 280,1 km

Mål: 10,1 km

Kanon: Att det gick så lätt.

Kalkon: Att min pulsklocka ännu är på villovägar.

Inga kommentarer: