tisdag 1 januari 2013

VART ÄR JAG PÅ VÄG?

Juldagen 2012 föddes tanken om att nästa år ta min löpning till nya nivåer. Jag skall helt enkelt försöka springa 1 mil om dagen i 365 dagar. Smått galet - javisst, men jag älskar utmaningar och tror att denna är fullt realistisk. Om ett år vet vi . 

Dag 1
Årets första länk. Prick klockan 10 träffades Henry M och jag vid trafikljusen utanför Kristallen. Termometern visade ett par plusgrader och det var glashalt. Vi lovprisade våra fenomenala Icebugs som gjorde att vi inte riskerade våra lårbenshalsar. Vid Pedersöre kyrka mötte vi Bjarne H som joinade oss. Kyrkklockorna kallade samtidigt till gudstjänst. Särskilt många gudstjänstbesökare kunde det inte vara. Jag räknade till sammanlagt en bil på parkeringen. Nåväl, särskilt många människor mötte vi överhuvudtaget inte denna nyårsdag. Vi fortsatte i lugnt prattempo och avverkade  ca 12 km tillsammans. Bjarne H fortsatte sedan på egen hand och jag följde med Henry till Visasbacken där han bor. På vägen hem från Henrys började min mage protestera mot nyårsaftonens frosserier. Potatissalladen och knackkorvarna ville inte längre stanna kvar i min mage! Voi nenä! Det går absolut inte att springa då dylika varelser knackar på dörren. Ladorna vid Rådmansgärdet fick bli min räddning denna gång. Efter utfört bestyr knölade jag mig hem och smet fortare än kvickt in i duschen. Inte första gången detta händer mig och knappast den sista heller!

Saldo: 14,6 km

Totalt: 14,6 km

Mål: + 4,6 km

Kanon: Mina Icebugs Anima BuGrip var helt suveräna i nyårshalkan!

Kalkon: Ja, vad tror ni......toalettbestyret vid RMG naturligtvis!


Inga kommentarer: