tisdag 22 januari 2013

HENRYS LÖFTE

Dag 22
Ingen morgonlänk i dag. I stället kvällslänk med HOP-HAB-gänget. Efter jobbet hann jag med en timmes tupplur på soffan - underbart! Slängde sedan i mig ett par korvmackor och sörplade i mig en mugg Oboy. Vilken magnifik uppladdning!
Ut på banan i kvällsmörkret. Plockade upp Henry M utanför hans slott på Visasbacken. Fortsatte tillsammans mot Kisor. Där mötte vi fyra andra hop-habare. Bo L och Grels V gasade på som vanligt, medan vi övriga tog det lite lugnare. Jag kände mig själv, den fina uppladdningen till trots, inte speciellt pigg och hade inget emot att ta det piano. Vi fortsatte den normala rundan ut mot Schaumans och sedan längs Nordanvägen in mot stan. Allt flöt på som vanligt och vi passerade såväl "Dimmornas bro" utanför Oy Jaro Ab och Henrys jobbkämppä. Henry M lovade att ifall vi får problem med magen någon gång på våra kvällslänkar så går det bra att använda jobbkämppäns sociala utrymmen. Jag föreslog att vi skulle kunna ta och provbajsa där genast, men efter närmare eftertanke beslöt vi oss för att strunta i det. :-)
I morgon bitti står det igen morgonlänk i Bosund i träningskalendern. Hoppas träningskläderna bli torra tills dess.

Saldo: 12,0 km

Totalt: 222,4 km

Mål: + 2,4 km

Kanon: Uppladdningen

Kalkon: Kände att hjärtat inte riktigt ville jobba idag.

Inga kommentarer: