fredag 4 januari 2013

SNÖMODD OCH MOTVIND

Dag 4
Efter gårdagens dubbelpass valde jag att spara dagens löppass till eftermiddagen. Inget smart val eftersom det kom rejält med nysnö på förmiddagen. Det går naturligtvis att springa på oplogade cykelvägar, men det är ingen höjdare! Hur som helst så blev det ett varv kring min favoritrunda "Larsmovägen maxi". Kändes betydligt bättre än i förrgår och jag avverkade i dag de 11,5 kilometrarna nästan fem minuter snabbare. Detta trots snömoddet och en rätt kraftig motvind längs Larsmovägen. Skavsåren från i går kände jag däremot inget av. Skänkte därför skavsårsplåstertillverkaren Compeed många varma tankar.
I morgon lördag bär det av redan klockan 7:00 tillsammans med Henry M och eventuellt någon annan morgonpigg hop-habbare. Därför ber jag min aftonbön direkt efter "På spåret" i kväll. 

Saldo: 11,5 km

Totalt: 57,5 km

Mål: + 17,5 km

Kanon: Skavsårsplåstret Compeed, dyrt som attan men värt varenda smärtfritt löpsteg!

Kalkon: Snömodd och motvind

Inga kommentarer: