fredag 18 januari 2013

NOLLADE

Dag 18
Min förkylning håller mig numera vaken om nätterna och hostandet har gjort att frun "slängt" mig ut ur den äkta sänghalmen. Jag sover, de få timmar jag nu sover, på soffan i vardagsrummet. Inte optimalt, men jag har accepterat mitt öde. Onödigt att bådas nattsömn förstörs!
Efter den extra vilodagen i går låg jag för första gången back i dag då jag äntrade löpmattan i Fitness Club. Tänkte springa en normal mil i "förkylningsfart" - alltså lugnt och försiktigt. Väl igång föddes tanken på att kuta 4,1 km extra och på så vis nolla min målsättning lagom till veckoslutet. Det gjorde jag också så nu är ordning återställd, 18 mil på 18 dagar. 
Efter löpningen utförde jag en stretch-övning som Sune (min massör) tipsat mig om. Den skall jag göra för att öka rörligheten i mina höfter. Då Sune utför den åt mig brukar det ta sjukt som synden och jag märker hur stel jag är. I gengäld har han lovat att jag kan kapa 2-3 sek per kilometer om jag lyckas utföra den korrekt! Det lockar.

Saldo: 14,1 km

Totalt: 180,0 km

Mål: 0

Kanon: Att jag så snabbt lyckades nolla min målsättning.

Kalkon: Att inget tycks bita på min förkylning.

Inga kommentarer: