söndag 20 januari 2013

NÄSTAN FRISK

Dag 20
Fick tillstånd att återvända till dubbelsängen i natt. Sov som en stock, inget hostande och kände mig riktigt utvilad på söndagsmorgonen. Min sängkamrat klagade bara lite på att jag snarkat våldsamt, men det hör ju liksom lite till att en karl ska göra det!
Kanonväder ute med ett par minusgrader och en strålande januarisol. Funderade lite på att trots allt springa ute idag, men tog det säkra före det osäkra och körde mitt backintervallpass på löpmatta. Eftersom det gick så lätt förra gången, så bestämde jag mig för att speeda upp tempot lite. Problemet var bara att jag hade glömt vilken fart jag höll senast. Resultatet blev att jag körde passet i samma fart som då. Lite surt att man inte har bättre koll på sina prestationer. Nåja, det sägs ju att man lär sig av sina misstag och nästa gång gör jag säkert inte samma blunder.
I morgon borde det vara vilodag, men eftersom jag betade av den redan i torsdags så blir det inget av den varan före om en dryg vecka. Ja, ifall inget oförutsett inträffar förstås.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 202,2 km

Mål: + 2,2 km

Kanon: Måste bli vädret, även om jag sprang inomhus.

Kalkon: Att jag klantade till backpasset så att det blev för lätt.

Inga kommentarer: