måndag 13 maj 2013

SKITDAG

Dag 133
Jaro-Honka i går kväll. Spännande värre. Domaren i centrum. Matchen slutade 2-2. Inte helt rättvist, men sådan är fotbollen. Kom hem. Trött och varm i hela kroppen. Kanske feber. Svårt att somna.  Lyckades till slut slumra in.
I morse. Fortfarande trött. Nu var det benen och huvudet som värkte mest. Funderade hur i helskotta jag skulle orka springa bastucupens tjugo kilometer i morgon. Till jobbet. Mer än halva min klass redan på plats. De skulle till Esbo på en Legoturnering med Jens L. Jag vinkade av dem och tog itu med den nya arbetsveckan. Strul med betygsgivningen. En efter en kom lärarna och påpekade olika problem. Till slut bestämde jag mig för att ringa vårt datastöd. Förklarade våra problem för killen i andra änden på min knaggliga finska. Lyckades på något vis få fram mitt budskap. Fick den hjälp jag behövde. Huvudvärken från i morse tilltog. Slängde i mig lite piller. Dessutom gäspade jag oavbrutet. Ville helst gå och lägga mig, men det gick ju inte för sig. Klockan ett hade jag hållit mina lektioner. Slängde mig raklång på soffan i hälsovårdarens väntrum. Ställde telefonen på väckning. Somnade genast. Väcktes av Susanne K, hälsovårdaren. Undrade om hon kunde hämta in en elev. Javisst!  Lyckades samla ihop mig. Steg upp och lomade iväg till lärarrummet för att leda dagens samplaneringsmöte. Efter jobbet. Med bussen hem. Sov hela vägen. Hemma. Oboj och Jessicas lantbröd. Degigt, men gott. Nästa gång måste jag nog grädda brödet en halv timme till. Lade mig på tvåans säng. Somnade för tredje gången på tre timmar. Väcktes av Jan L, min granne. Erbjöd mig taxiskjuts till Krombi på torsdag.  Najs! Off till FF Jaro Juniors styrelsemöte. Hoppades på ett kort möte.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 372,2 km

Mål: + 42,2 km

Kanon: Absolut ingenting.

Kakon: Almäntillståndet

Inga kommentarer: