söndag 19 maj 2013

DAGEN EFTER

Dag 139
Vaknade med dagen-efter-feelis. Gårdagen gick i moll. Började med IFK:s poängtapp och Lejonförlusten. Och så var det ju ESC-omröstningen. Vaimo och jag bänkade oss med en Toblerone King Size framför dumburken. Kollade in uppsnacket med Gina. Lyssnade på alla låtarna. Men. Sen gick allt. Precis allt åt skogen. Kristas placerade sig på tjugofjärde plats. Belarus och Jevla Liv kom väl typ sextonde och sjuttonde. Juurupp, juu gatt dö rång resallt.
Slappade på förmiddagen. Funderade om jag skulle springa något idag. I övermorgon är det ju final i Bastucupen, 10 km. Kanke bäst att spara lite krut till den. Beslöt mig ändå för att springa ett lätt varv i Östanpå. Det borde väl passa. Efter att jag fixat griskotletter åt vaimo och trean, begav jag mig ut mot Östanpå. Fortfarande mycket varmt och soligt. För varmt. Jag kände mig otroligt seg. Östanpåbanan är en spånbana som är ganska lättsprungen, ca 5 km. Jag nöjde mig med ett varv i maklig takt. Ändå blev jag rejält trött. Då jag kom hem drog jag på mig mina kompressionsstrumpor. Käkade. Kollade hur det gått för Folke W i årets GöteborgsVarv. Han hade kommit i mål på 1:33:41, alltså fem minuter bättre tid än vad jag hade i Helsingfors. Detta trots att det varit både varmt och blåsigt i Götet. Starkt Folke! Fortsatte dagen med att vila mina trötta ben. Powernappade lite på balkongen. I kväll spelar mitt älskade Arsenal en jätteviktig match borta mot skatorna från Newcastle. Seger är ett måste för kanonjärerna. I annat fall får vi säga adjö till nästa års Champions League. Spännande värre i kväll alltså.

Saldo: 13,0 km

Totalt: 1 444,2 km

Mål: + 55,2 km

Kanon: Powernappen

Kalkon: Dagens länk var allt annat än behaglig. Borde ha vilat.

Inga kommentarer: