söndag 18 augusti 2013

ROCKETS v TIGERS

Dag 230
I går kväll. Tidigt i säng. På dåligt humör efter Arsenals torsk. Mitt Fantasy Premier Leaguelag, Ingos Dream Team, hade dessutom bara samlat ihop tretton poäng. Vet inte om det är bra eller dåligt. Antar det senare. Så här ser laget i alla fall ut: Hart från Manchester City i mål. I backlinjen Koscielny (Arsenal), Johnson (Liverpool) och Jagielka (Everton). På mittfältet: Sidwell (Fulham), Cazorla (Arsenal), Walcott (Arsenal), Mata (Chelsea) och Arfa (Newcastle). Mina två anfallare heter Berbatov (Fulham) och Cisse (Newcastle). Vi spelar i PeFF-ligan tillsammans med trettiofyra andra lag. Efter gårdagens matcher låg Ingos Dream Team på trettiotredje plats.
Steg upp klockan sju i morse. Vaimo i jobb. Vilodag. Men tre domaruppdrag på agendan. Off till Rådmansgärdet halv nio. LBK-EIK först ut. Larsmolaget vassare. Vann med 5-1. Följande match blev en höjdare i min domarkarriär. Jaro Rockets versus GBK Tigers. Otroligt bra stämning både på och utanför planen. Rockets började bäst. Tog ledningen. Vild glädje bland de röda. Men tigrarna från norr replikerade snabbt. Kvitterade och tog ledningen. En av Tigers-spelarna tyckte att domaren trillade ivägen. Pois tieltä tuomari, skrek hon åt mig. Och fullbordade sitt hat-trick. Tigrarna vann matchen med 4-1. Jag tackade de bägge lagen för en fantastisk föreställning. Var glad åt att just jag hade fått döma matchen. Hörde också att spelarna gillat domaren. Kände hur jag växte. Både som domare och människa. Det gjorde jag också i dagens tredje och sista match. GBK Tigers versus VPS Futarit. Tigrarna hade i och med segern mot Rockets fått upp ångan ordentligt. Öste in massor av mål på de stackars Vasaborna. Som ändå inte visade några sura miner. Fair Play i massor på planen. Det visade också tigrarna. Dömde en fifty-fifty-boll till målspark åt Karlebylaget. Nej, nej domarn! Det skall vara hörna åt VPS. Jag kände att bollen tog sist i min fot, upplyste en tiger mig. Korrigerade domslutet. Tigrarna fortsatte ändå att ösa in mål. Matchen slutade 14-0. Tror jag. Bokförde ännu en minnesvärd match.
Pedade hem igen. Glad i hågen. Fortsatte direkt till gröna butiken. Köpte en födelsedagspresent åt vaimo. Som fyller i morgon. Fixade käk åt ettan. Skjutsade honom till jobbet. Fortsatte söndagen med att kolla PL-fotboll. Passade på och sålde Koscielny från mitt FPL-lag. Killen blev ju utvisad igår! Köpte Evertons Coleman i stället. Sparade en halv miljon pund på affären. Lade in pengarna på Bank of England. Onödigt att ha med en spelare som inte får spela.
I morgon fortsätter jag förberedelserna inför Berlin. Kort backe på agendan. Besluter i morgon om jag kör passet på morgonen eller kvällen.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 2 376,5 km

Mål: + 76,5 km

Kanon: Matchen Jaro Rockets - GBK Tigers.

Kalkon: Ingos Dream Team

Inga kommentarer: