tisdag 15 oktober 2013

PYNJADE

Dag 288
I går kväll. Käkade chiabröd till kvällskaffet. Mmmm. Pedade iväg till morsans med ett smakprov. Verkade bli uppskattat. Kollade sen på halvåttahosmej och på ett avsnitt av Släktforskarna. Skitsnygga Alexandra Rapaport sökte sina polska rötter. Intressant. Sen var det läggdags. Sov oroligt. Vaknade med jämna mellanrum. Slog drillar. Vrålhungrig. Käkade en filkopp. Ja, ja. Så här blir det då man är höstlovsledig. Och inte bemödar sig om att stiga upp som folk på morgnarna! Jag slår dessutom vad om att jag i morgon bitti är tröttare än jag var före lovet. Eimenn!
I morse. Kravlade mig upp halv åtta. Hade till slut lyckats hitta tillbaks till JB:s famn. Vaimo i jobb. Jaha. Vad skall jag hitta på idag då? Beslöt mig för att åka till skolan och kanslijobba. Men först. Tisdagsinvägning. Upp på vågen. Sjuttioen blankt. Helt okej med tanke på hur lite jag kutat på sistone. Slängde sen en gröttallrik, kaffe och chiabröd i nama. Off till jobbet i vaimos rostfria, svarta. Jobbade hela förmiddagen. Skrev protokoll, betalade räkningar och städade lite. Både i rektorsexpeditionen och i lärarrummet. Och. Eftersom jag den här veckan har kaffevecka så rensade jag också bort allt onödigt tavara från diskskåpet. Brukar annars i stället för porslin köra med engångsmuggar. Inte så fint, men praktiskt. Fortsatte dagen med att uträtta ett par stadsärenden. Hem sen. 
Då jag klev in i lägenheten möttes jag av en glad överraskning  Mina foton från loppet i Berlin låg och väntade under brevinkastet. Jess. Tog genast itu med att organisera dem till ett bildspel. Laddade ner Europes The Final Countdown till pekplattan. Sen gällde det att få bilderna att synka ihop med musiken. Pynjade och synkade bilderna i flera timmar. Blev inte helt nöjd med slutresultatet. Men fick duga för stunden. Henry M ringde. Jag blir försenad i kväll. Orkar du vänta till sju? Jepp, jag väntar. Fortsatte att pynja med mitt bildspel. Vaimo kom hem. Visade det halvfärdiga bildspelet åt henne. Du ser ju riktigt sportig ut, berömde den hulda.
Kvart före sju träffade jag Henry utanför Kristallen. Off kring Larsmovägen maxi. Kyligt och blåsigt. Benen kändes lätta. Vinden i ryggen. Lätt att springa. Härligt att springa. Vi ses igen på torsdag, föreslog Henry då vi skildes åt. Ok. Jag fortsatte med ännu en sväng. Till vår närbutik. Köpte pålägg till lärarrummet. I morgon skall jag bjuda kollegorna på chiabröd till kaffet. Kanske de inte gråter alltför mycket över engångsmuggarna då?

Saldo: 12,5 km

Totalt: 2 885,9 km

Mål: + 5,9 km

Kanon: MarathonPhoto-cd:n innehöll många pärlor. 

Kalkon: Saknar kvalitetspass sedan Berlin.

2 kommentarer:

Stefan Bredbacka sa...

Googla och hittade recept på Chiabröd.Ska prov baka å böri spring liika håårt som tu.

INGO sa...

Lycka till och Bon apetit!
:-)